Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, April 20, 2012

Bukan Setakat Muka Jer Huduh, Mulut Berbau, Hati Pun Busuk

Ibrahim Ali Syaki Ada Pihak Bayar untuk Siswa Berkhemah di Dataran.
alt
KUALA LUMPUR, 20 April - Ahli Parlimen Bebas, Dato' Ibrahim Ali percaya mahasiswa yang berdemo di Dataran Merdeka dalam usaha memansuhkan pimjaman PTPTN hanyalah permainan politik pembangkang.

Beliau mendakwa kegiatan berkampung di Dataran Merdeka malah mendirikan khemah yang melanggar undang-undang dalam taman itu sebenarnya ada dalang di sebaliknya.

"Saya tengok ada kereta berhenti hulur duit, khemah. Saya tak percaya mereka duduk 3-4 hari secara sukarela jika tidak dibayar"-ujarnya.

Ahli Parlimen Pasir Mas itu juga mendakwa permintaan mahasiswa yang mahukan pendidikan secara percuma itu akan dapat direalisasikan jika negara benar-benar kaya.

"Kita betul ada minyak tapi tak sebanyak di Arab, Kuwait"- katanya.

Ibrahim Ali juga mahu orang ramai memandang kepada objektif itu apakah dengan cara memberi pendidikan secara percuma ini mampu memberi kepada perkara-perkara positif.

"Tidak capai matlamat jika pelajar malas, tidak mahu bersaing" - tambahnya lagi.

Jelasnya, konsep pimjaman tersebut adalah bertujuan persaingan. Pelajar akan dapat menerima kelebihan dengan tidak akan dikenakan bayaran balik terhadap pimjaman (PTPTN) tersebut jika berjaya dalam pelajaran.

"Ini permainan isu yang di'spin' pembangkang, (kerana) PRU semakin dekat"- katanya lagi.

1 comment:

  1. muke mace baboon tak pe jgn prangai mace babie

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa