Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, April 25, 2012

Salah Satu Isu Yang Membuatkan Hati Nurani Saya Terbakar!

Kenapa Ibu kanak-kanak ini tidak  dikenakan sebarang tindakan kerana bersubahat?


Kanak-kanak mangsa dera tunjuk tanda positif lepas dibedah
Kanak-kanak mangsa dera teman lelaki ibunya sendiri, Mohd Danish Aiman Abdullah, mula menunjukkan perkembangan positif setelah menjalani pembedahan di bahagian kepala Sabtu lalu.  
    
Menurut Pakar Bedah Otak dan Saraf Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Dr. Najaimin Udin, keadaan kanak-kanak berusia dua tahun setengah itu semakin stabil.
    
"Berdasarkan pemeriksaan terdapat kesan-kesan penderaan yang lama terhadap kanak-kanak ini dan kali ini kecederaan agak parah.
    
"Namun setelah menjalani pembedahan, Mohd Danish menunjukkan reaksi yang baik dan mampu menggerakkan mulut, kaki dan tangan walaupun masih belum sedar sepenuhnya," katanya ketika ditemui di HSNZ di Kuala Terengganu hari ini.
    
Akibat penderaan itu Mohd Danish mengalami pendarahan pada otak sebelah kiridan dijangka akan menjalani pembedahan buat kali kedua.   
    
Kanak-kanak itu ditemani di hospital oleh ibunya, Norisah Kassim, 22, yang enggan ditemui pemberita.  
    
Mohd Danish koma setelah dipercayai didera dengan ditampar oleh teman lelaki ibunya Sabtu lalu, ekoran perselisihan faham antara ibu itu dengan lelaki tersebut.
    
Sementara itu, gerakan memburu suspek masih giat dijalankan oleh polis yang percaya masih berada di sekitar Kuala Terengganu.    

    
- mk

1 comment:

  1. Ibu ikut nafsu jer. Bela anak tak mahu. Baik lagi ibu kucing!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa