Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, June 3, 2012

Serupa Tapi Tak Sama

Mana ada sama antara tarikan maksiat dan dakwah!


Hishamuddin Dakwa 'Himpunan Hijau' Tiru Strategi 'Gelombang Merah'.

alt
JITRA 2 Jun - 'Himpunan Hijau Menuju Putrajaya' yang dianjurkan Parti Islam Semalaysia (PAS) di Stadium Darul Aman semalam membuktikan PAS semakin gentar dengan UMNO dalam mendapatkan keyakinan serta sokongan rakyat menerusi 'Gelombang Merah'.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, Program PAS yang didakwa menggantikan Muktamar Tahunan parti tersebut adalah sebagai tindak balas terhadap kejayaan program Gelombang Merah' Sambutan Hari UMNO ke 66 yang diadakan Stadium Nasional Bukit Jalil pada 11 Mei yang lalu.

"Ini adalah tindak balas kepada apa yang mereka lihat sebagai satu gelombang dan kesedaran orang ramai terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN). Cara kaedah kempen mereka gunakan (iaitu tema) warna hijau, perhimpunan yang ada unsur-unsur program dengan yang muda, apa bezanya dengan program yang kita dah buat?" katanya kepada pemberita selepas program BN Pilihan Orang Muda di sini.

Naib Presiden UMNO itu turut mendakwa, PAS juga sudah tidak mempunyai modal kerana terpaksa mengikut kaedah serta ciri program anjuran BN untuk mendekati golongan muda.

'Himpunan Hijau Menuju ke Putrajaya' yang diadakan malam tadi turut menjemput beberapa artis yang kini telah bergiat aktif di dalam PAS termasuklah Penyanyi Aisyah dan bekas Pelawak Bob Lokman.

2 comments:

  1. Wa mahu gelak la sama ini olang nama Hishamudin. Sama bodo dengan ketua tarian bontot. Mana boleh sama? Merah mali Stadium BJ semua pakai luit upah. Hijau mali sendri rela. Merah mali stadium syiok syiok mali, solat sama Allah pun lupa. Tapi Hijau mali ada tarbiah, ada pengisian kerohanian, ada solat.Sama Allah talak lupa maa!
    Mana ada sama? Boloh punyia olang!
    Halam Jalah. Phuui!

    ReplyDelete
  2. Kejayaan Himpunan Hijau ini amat membanggakan kerana mereka datang dengan sukarela dari seluruh negara tanpa dibayar tambang atau tempat penginapan dan tidak pula diberikan kemudahan perkhidmatan ribuan bas percuma seperti yang dilakukan oleh UMNO. Bayangkan jika UMNO menganjurkan perhimpunan tanpa wang, topi dan T-shirt serta tempat penginapan tidak aka nada siapa pun yang akan hadir kerana pergerakan UMNO dan ahlinya memerlukan tolakkan dengan wang ringgit.

    Bodoh mu macam ketua mu LEMBU.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa