Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, April 18, 2017

Aku pun tertipu gak: Alahai Sang Kelembai, rupanya ko ciplak dari Raja Putar Alam!

Pada 11 April lalu aku ada publishkan N3 tentang tuduhan ini betajuk Kantoi: Husam terima dedak Genting. Sebenarnya aku CnP dari status FB milik Zaharin yang menyatakan duit itu bukan hasil judi.

Tak tau pulak yang Hantu Kelembai ni suka juga ciplak walau pun fitnah. Petut ler baru-baru ni kena cekup SKMM juga kerana status FBnya


Alahai PAS, Bila Dah Terdesak Najis Pun Dicapai
18 Apr 2017
Husam beri amaran saman penulis blog dakwa terima duit judi 

Naib Presiden Parti Amanah Negara (Amanah) Datuk Husam Musa menafikan dakwaan seorang penulis blog bahawa beliau menerima wang daripada sebuah syarikat perjudian untuk kegunaan Pas sewaktu masih berada dalam parti itu. 

Dakwaan itu dibuat seorang penulis blog Zaharin Mohd Yasin yang menulis di Facebooknya pada 10 April lalu. 

Sehubungan itu Husam melalui peguamnya Faiz Fadzil menghantar notis menuntut Zaharin memohon maaf di Facebooknya dan menarik balik dakwaan itu. 

"Saya bagi tempoh tujuh hari kepada Zaharin untuk tarik balik dan buat permohonan maaf. Tak perlu melalui media cukup di Facebooknya," katanya dalam sidang media di Wisma Amanah Negara hari ini. 
Adun Salor itu juga berkata beliau tidak pernah berjumpa wakil syarikat itu dan pemiliknya yang disebut Zaharin Tan Sri Lim Goh Tong. 

Dakwaan itu asalnya dibuat penulis blog Raja Petra Kamaruddin (RPK) yang kini berada di luar negara kemudian ditulis oleh Zaharin dengan sedikit pengubahsuaian. 

"Zaharin mengulangi tuduhan yang dikemukakan oleh RPK yang membangkitkan isu saya menerima wang daripada Genting kemudian Zaharin mengulangi dalam bentuk sedikit pengubahsuaian bahawa duit itu bukan duit haram. 

"Kedua-dua tuduhan RPK dan Zaharin ini adalah tidak benar. Saya tak pernah jumpa Genting dan Tan Sri Goh sepanjang hayat beliau dan tidak pernah menerima satu sen duit daripada Genting sama ada untuk diri saya atau untuk Pas. Jadi tuduhan ini telah diviralkan facebookers Pas khususnya," jelasnya yang juga bekas naib presiden Pas. 

Bagaimanapun beliau tidak membuat tuntutan yang sama ke atas RPK kerana penulis blog itu berada di luar negara dan berstatus bankrap. 

"Saya akan buat demikain (tuntutan maaf) kepada RPK jika beliau balik ke Malaysia dan bebas daripada status bankrapsi. Kalau dia bankrap dan ada luar negara adalah sia-sia kita failkan saman. Fail saman ini ke atas Zaharin adalah bagi membuktikan tuduhan beliau adalah tidak benar," katanya. -MD 


ULASAN GB 

Saya pelik dengan facebookers PAS yang menyebarluaskantuduhan dan fitnah dari RPK dan Zaharin.

Nampaknya begitu terdesaknya penyokong PAS sehingga menjadikan beberapa orang yang mempunyai integriti yang dipersoalkan seperti RPK, Zaharin dan Ridhuan Tee sebagai rujukan muktabar mereka sekarang ini. 

Betullah kata-kata seorang anak raja, bila dah terdesak, najis pun dicapainya... huhu... 

Dicatat oleh Green Boc di 7:30 PG

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa