Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, April 12, 2017

Cara depa berdakwah kot: “Saya rasa macam masuk dalam zoo"

Saya pernah digelar ‘biawak’ dalam Pas – Aishah
By Mohammad Arif Nizam -  11 April 2017 297 0
KUALA LUMPUR – Penyanyi Aishah mengakui dia kecewa dengan parti Pas yang pernah disertainya dahulu dan kini menganggapnya hilang arah perjuangan.

Aishah atau nama sebenarnya, Wan Aishah Wan Ariffin, Pas kini tidak lagi ‘menghalakan’ tembakan ke arah musuh parti itu, Barisan Nasional seperti sebelum ini.

Malah Aishah mendedahkan, dia pernah digelar ‘biawak’ ketika menjadi Pengerusi Lujnah Kesenian dan Kebudayaan Dewan Muslimat di dalam Pas.

“Saya rasa macam masuk dalam zoo. Tiba-tiba kena panggil biawak, kena panggil anjing.

“Selama 30 tahun saya menyanyi dalam industri seni. Orang semua lihat anak seni sebagai orang-orang yang jahil. Saya tak pernah tengok ketua kami orang seni ‘membiawakkan’, ‘menganjingkan’ orang lain,” luah Aisyah.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada satu program di Parit Buntar, Perak hujung minggu lalu apabila video ucappannya kini dimuat naik secara langsung di Facebook.

Kata penyanyi yang popular dengan lagu Janji Manismu itu lagi, dia menyertai bidang politik kerana merasakan ada keperluan untuk berada dalam politik.

“Dari UMNO saya berhijrah (Pas).. mengharapkan berada di kalangan orang yang saya rasa mungkin lebih banyak ilmu untuk membimbing insan seni seperti saya.

“Kita semua ada keperluan untuk berada dan ambil tahu pasal politik,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa