Pengumuman

Mulai esok (11 Julai 17) blog ini tidak akan diupdate Oleh kerana blog ini dan blog yang satu lagi mengandungi bahan yang sama, saya rasa adalah wajar untuk menghidupkan satu blog sahaja iaitu mountdweller88 untuk dilayari dengan mudah tanpa gangguan insya Allah Saudara/saudari persilakan ke - mountdweller88.blogspot.com

Sunday, April 23, 2017

Arahan lawak PAS: Mereka ingat mereka tu siapa?

Pas arah pembangkang jangan tanding 80 kerusi pilihan
ATIRAH HASLI - 23 APRIL 2017
Dr Mohd Khairuddin Aman Razali

SHAH ALAM - Pas 'mengarahkan' seluruh parti pembangkang supaya jangan masuk bertanding di 80 kerusi pilihannya pada PRU14 akan datang.

Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali berkata, ia bagi mengelakkan berlakunya pertembungan tiga penjuru ketika Pas menentang Umno.

"Pakatan Harapan jangan masuk. Amanah jangan masuk. Bersatu pun jangan masuk.  

"PKR bertanding di kerusi mereka PRU13. DAP pun sama. Dua penjuru akan berlaku," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Pas meletakkan sasaran untuk bertanding di 80 kerusi Parlimen pada PRU14 dan tidak menolak kemungkinan bertanding di kerusi tradisi DAP dan PKR.

Naib Presiden Pas, Idris Ahmad bagaimanapun berkata, angka dan kawasan baharu belum dimuktamadkan dan perincian itu masih dibuat oleh jentera pilihan raya sebelum keputusan dimuktamadkan oleh Pas pusat.

[ARTIKEL BERKAITAN: Lembah Pantai, Batu antara 80 Parlimen sasaran Pas]

Bagaimanapun Khairuddin dalam posting Facebooknya semalam sempat menyatakan kerisauan berhubung pendirian Pakatan Harapan terhadap kerusi yang dipertandingkan.

"Tapi bersediakah Amanah untuk tidak bertanding pilihanraya?

"Atau bersediakah PKR dan DAP untuk memberikan laluan kepada Amanah di kerusi mereka tanpa menyentuh kerusi tradisi Pas pada PRU ke 13?" soalnya.

* Bahalol betoi........yang dia nak kacau kawasan yang disandang orang tu tak apa?
Nampak macam ok......tapi pemikiran sasau

11 comments:

  1. Katakan pas tanding umno 2 penjuru, kerusi yg pas kalah nanti akan 'dijualkan' kpd umno. Tak mustahilkan? Cif2 lebai pas skrg nampak $$$$ aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry, kerusi yg pas menang nanti akan dijual.......

      Delete
  2. Lobai mabok telan pil kuda. Lobai mabok hilang Kelantan & Selangor.

    ReplyDelete
  3. Pimpinan PH seeloknya jgn cpt melatah dgn troll pparti ugama pis..

    ReplyDelete
  4. Bodoh3. Bahlol3. Cakap guna kepala..........lutut

    ReplyDelete
  5. En somi bengong tue..kyong dedak

    ReplyDelete
  6. Nak kata BANGGANG ada akal.Camna la pengundi kawasan dia undi SiBANGGANG ni.Serban 5 kg yang buat dia ni Hilang Akal kot

    ReplyDelete
  7. Aku baru balik dr ganu. Lepak jap borak2 dgn org kg dun seberang takir n perlimen kuala nerus. Org kuala nerus kaba pas boleh gulung tikar d kawasan kuala nerus. Org seberang takir x suka takiri. Pas kuala nerus dah x kuat.

    ReplyDelete
  8. Jangan biarkn PAS..mereka hanya mengekalkn BN..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa