Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, November 23, 2013

Jasa Doktor Ini Telah Dibalas

Sabtu November 23, 2013
Doktor Bantu CIA Jejak Osama Bin Laden Didakwa Membunuh
PESHAWAR (Pakistan): Pihak berkuasa di barat laut Pakistan telah mendakwa doktor yang membantu Agen Perisikan Pusat (CIA) mencari Osama bin Laden kerana pembunuhan dan penipuan, menurut pegawai dan peguam pertahanan, Sabtu.
"Kes pembunuhan dan penipuan telah didaftarkan terhadap Shakeel Afridi minggu ini selepas seorang wanita menuduhnya membunuh anaknya," kata seorang pegawai kanan kerajaan di Peshawar kepada AFP.
Peguam Shakeel, Samiullah Afridi mengesahkan pertuduhan.
Naseeb Gula, dari daerah puak barat laut Khyber, menuduh Shakeel membunuh anaknya, Sulaiman Afridi pada tahun 2007.
Beliau berkata doktor yang menjalankan pembedahan ke atas anaknya sebanya tiga kali kerana apendiks meninggal dunia selepas pembedahan.
Wanita itu juga menuduh Shakeel menipu dengan berkata dia tidak diberi kuasa untuk menjalankan pembedahan terhadap anaknya kerana dia bukan merupakan pakar bedah.
Pegawai kanan yang tidak mahu dikenali, mengesahkan kepada AFP bahawa Shakeel juga akan menghadapi tuduhan penipuan.
Shakeel ditahan selepas tentera AS membunuh ketua Al Qaeda Osama bin Laden di bandar Pakistan Abbottabad pada Mei 2011. - AFP

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa