Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, December 26, 2012

Keturunan Assad Adalah Yahudi ?

Bashar Al Assad Si Yahudi Yang Kian Terdesak

Bashar Al Asad yang kononnya berseteru dengan yahudi Israel dan pernah melabel yahudi sebagai pembunuh Jesus (Nabi Isa) dan melakukan banyak percubaan untuk membunuh nabi Muhammad SAW sebenarnya adalah seorang berketurunan yahudi Isfahan, Iran. Dia berketurunan Suliman al- Wahash yang berpindah dari Isfahan ke Syria pada tahun 1860 atau 1870 dari Isfahan. Keluarga Asad adalah berasal daripada seorang keturunan Suliman yang bernama Ali Suleyman yang kemudiannya menukar nama keluarga itu kepada Assad.sumber
Adakah menyerupai orang arab?
Status semasa rejim Bashar adalah tidak menentu . Diplomat mengatakan bahawa Assad nampaknya telah menjadi "banduan sistem sendiri," tidak lagi memainkan peranan kepimpinan yang aktif dan berkurung di istananya. Dengan kedudukan FSA yang semaking mendekati dan mengepun istana beliau, Asad dilihat tidak mampu bertahan lama. Satu demi satu kedudukan penting tenteranya ditawan FSA. FSA dilaporkan sengaja membiarkan rakyat asing meninggalkan negara itu melalui jalan udara walaupun berkemampuan menyerang dan melumpuhkan lapangan terbang damsyik. Jalan-jalan utama menuju ke lapangan terbang juga tidak ditutup walaupun FSA menguasai sepanjang jalan tersebut.

TIGA PILIHAN
Assad mempunyai tiga pilihan dalam keadaan sekarang. Yang pertama adalah untuk kekal dalam istana presiden dan memenuhi janji yang dibuat bulan lepas dalam satu temu bual dengan televisyen Rusia untuk "hidup dan mati di Syria".

Kemungkinan kedua adalah untuk melarikan diri dari Damascus berssama keluarganya dan mencari perlindungan di negara ketiga sama ada Iran atau Venezuela. Dua kerajaan yang secara terbuka menyokong rejim Syria. Faisal Miqdad, timbalan menteri luar Syria dilaporkan telah melawat Venezuela, Cuba, dan Ecuador baru-baru ini. Ecuador kemudiannya mengumumkan bahawa ia tidak sedia untuk memberi suaka kepada Assad.

Pilihan yang paling mungkin adalah untuk rejim dan teras tentera untuk berundur ke pergunungan Alawiyah di pantai Mediterranean. Sumber diplomatik mengatakan bahawa terdapat laporan yang tidak disahkan bahawa rejim sedang merancang untuk mendaftarkan semua ASWJ yang tinggal di bandar-bandar pantai Tartous, Banias, dan Latakia.
Penduduk bandar-bandar pantai kebanyakannya terdiri daripada golongan ASWJ manakala kawasan pedalaman bergunung adalah berpenduduk majoriti syiah Alawiyah.

Terdapat khabar angin menunjukkan bahawa rejim akan berundur ke kawasan pantai Tartous dan Latakia.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa