Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, December 27, 2012

Budak Hingusan Memberi Nasihat

Lebih baik tak bercakap
Kalau bercakap tu, nampak sangat bodohnya

Ko sendiri sepatutnya keluar UMNO yang penuh najis itu
Sebuah parti yang yang mengamalkan segala bentuk kemungkaran
Ko bersihkan diri 

Kalau tak mahu masuk PAS pun, ko jadilah pendakwah bebas
Ko akan dipandang lebih mulia

Tapi sekarang......
Muliakah seorang yang mengangkat dirinya sendiri menjadi ulamak tetapi duduk di dalam kandang najis?
Muliakah seorang yang menganggap dirinya ulamak tetapi menyokong puak-puak yng berbuat perkara mungkar?
Berasa mulaikah ko tidur sebantal bersama puak-puak yang menghalalkan rasuah dan mendiamkan diri terhadap perlakuan maksiat yang semakin membiak?

Jangan jadi seperti Anwar
Kononnya nak bersih tong taik dari dalam, maka dirinya terpalit taik dan padahnya terpaksa ditanggung sehingga kehari ini.....

Fikir dan muhasabah dirilah wahai budak!
Fathul Bari saran Pas keluar Pakatan
WARTAWAN SINAR HARIAN
27 Disember 2012

SHAH ALAM – Pas dinasihatkan keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) supaya parti itu lebih dihormati dan dimuliakan kerana prinsipnya walaupun menjadi parti minoriti.

Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya berkata, Pas hari ini dilihat menggadaikan prinsip dan pendiriannya serta tidak selantang dahulu dalam mengemukakan isu.

“Kita nasihatkan Pas keluar PR, walaupun akan menjadi minoriti tetapi dia (Pas) akan lebih dimuliakan kerana prinsipnya.

“Suatu ketika dahulu Pas lantang bersuara bahkan sampai ke tahap mengkafirkan kelompok tidak sealiran dan sependapat dengannya.

"Hari ini Pas hanya diam dan tidak membangkitkan lagi isu hudud, negara Islam dan pendirian-pendirian lain yang pernah dilaungkan,” katanya ketika sidang media di Bangunan Umno Selangor, semalam.

Fathul mendakwa, hanya kerana kuasa dan Putrajaya prinsip dan pendirian Pas selama ini tergadai begitu sahaja.

Beliau berkata, kerjasama Pas dengan DAP dan PKR pada hari ini disifatkannya menggadai pegangan-pegangan asal parti itu.

"Mungkin kerana Putrajaya atau kelemahan mereka serta kuasa membuatkan mereka jatuh ke tahap ini.

“Tidak dapat dinafikan manusia jatuh kerana pangkat, kuasa dan harta. Ini juga satu muhasabah kepada Umno sendiri, jika berlaku perselisihan pendapat, jangan kerana kuasa semata-mata kita gadaikan pendirian dan prinsip kita tentang agama,” katanya.

Dalam pada itu, Fathul berkata, belum PR menawan Putrajaya, telah timbul pelbagai kontradiksi dalam pakatan pembangkang berkenaan dan dijangka akan lebih parah sekiranya mendapat kuasa itu.

Katanya, dalam PR, tiada agenda Islam, yang ada hanya mempertahankan perlembagaan sedia ada termasuk Islam sebagai agama persekutuan dan hak-hak keistimewaan orang Melayu.

“Tapi agenda Islam secara jelas seperti mempertahankan akidah Islam, hukum Islam yang Pas laungkan puluhan tahun lalu sudah tiada.

“Pas dalam bab ini menyebut bahawa negara berkebajikan disebut adalah manifesto itulah negara Islam sebenar, tetapi saya katakan pada mereka, kenyataan itu salah kenyataan kerana DAP sendiri memaklumkan negara berkebajikan dalam manifesto
PR bukan negara Islam sebaliknya negara sekular,” katanya.

Beliau turut mempersoalkan pertembungan dan percanggahan dalam pakatan ini dan tidak relevan untuk diberi mandat untuk memerintah.

“Pas nak bawa objektif dia, DAP kata tak boleh dah janji dah. Lim Guan Eng kata dah jelas kepada Pas dan juga PKR pelaksanaan hudud tak dibenarkan kecuali dengan persetujuan DAP," katanya.

2 comments:

  1. yahudi ni kencing pun tak tus lagi

    ReplyDelete
  2. Budak hingus ni gila sangat nak jadi calun PRU13. Segala tindakan beliau selama ini adalah untuk menarik perhatian pucuk pimpinan UMNO. Fathul Bari bukanlah seorang ulamak sebenar....cuma menggunakan lebel ulamak untuk mengejar keduniaan. Ilmu beliau dangkal dan perlakuan beliau bersifat hipokrit atau dalam bahasa Arab munafik. Beliau tidak pernah menegur kemungkaran yang dilakukan oleh pemimpin parti sokongannya tetapi menumpukan usaha ke atas isu-isu berkaitan politik yang boleh melonjakkan pandangan pemimpin UMNO terhadap beliau.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa