Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, March 21, 2014

MH370: Australia Teruskan Operasi SAR Pada Jumaat

Australia teruskan operasi SAR di Lautan Hindi pada Jumaat
Operasi mencari dan menyelamat (SAR) pesawat Malaysia Airlines MH370 di selatan Lautan Hindi pada Khamis ditangguhkan, kata Lembaga Keselamatan Maritim Australia (AMSA).
Dalam kenyataan yang dikeluarkan pada jam 2300 Waktu Siang Timur Australia (AEDT), (kira-kira 8 malam Malaysia), AMSA menyatakan operasi SAR itu akan diteruskan pada Jumaat.
"AMSA mengerahkan empat pesawat ke kawasan seluas 23,000 kilometer padu yang terletak kira-kira 2,500 kilometer dari barat daya Perth berikutan pencerapan imej satelit oleh Pertubuhan Risikan Geospatial Australia pada pagi Khamis," katanya.
Pesawat yang terlibat dalam usaha itu ialah dua pesawat AP-3C Orion milik Tentera Udara Diraja Australia, sebuah pesawat P8 Poseidon milik Tentera Laut Amerika Syarikat dan sebuah pesawat P-3K2 Orion milik Tentera Udara Diraja New Zealand bersama-sama dengan pesawat C-130J Hercules RAAF.
AMSA menyatakan sebuah kapal dagang tiba di kawasan carian itu pada petang Khamis dan sebuah lagi kapal dagang sedang menuju ke kawasan itu.
"Sejumlah enam kapal dagang membantu dalam pencarian ini sejak makluman perkapalan disiarkan pada malam Isnin. Kapal HMAS Success milik Tentera Laut Diraja Australia juga sedang menuju ke kawasan pencarian itu," kata AMSA.
Imej berkenaan dicerap pada Ahad namun, berikutan banyaknya imej yang dicari serta proses pemerincian analisis, maklumat itu hanya dibawa ke perhatian AMSA pada pagi Khamis, kata lembaga itu dalam kenyataan yang dimuat turun daripada laman webnya www.amsa.gov.au hari ini.
"Imej-imej ini telah dinilai sebagai boleh dipercayai tetapi ia juga mungkin tidak berkaitan dengan pencarian ini," kata AMSA.
Hari ini, Perdana Menteri Australia Tony Abbott berkata imej satelit itu mencerap dua objek yang mungkin berkaitan dengan pencarian pesawat Malaysia Airlines MH370.
Pesawat Boeing 777-200ER itu yang membawa 239 orang, berlepas ke Beijing dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL pada 8 Mac lepas dan hilang sejak itu, yang kini masuk hari ke-13.
Awal hari ini, AMSA menyatakan pesawat AP-3C Orions milik Tentera Udara Diraja Australia yang pertama tiba di lokasi berkenaan, gagal mengesan dua objek itu berikutan cuaca buruk yang mengehadkan jarak penglihatan. - Bernama, 20 Mac, 2014.

1 comment:

  1. MH370:BOEING 777-200(08-03-2014)

    Kesimpulan yang saya buat tentang kehilangan pesawat MAS MH370.

    A. Ada 5 isu besar yang cuba dialihkan (cover) dari perhatian rakyat naif.
    a. Kehilangan wang tunai jumlah yg besar dari BNM
    b. Keputusan mahkamah kes liwat 2
    c. Pilihanraya DUN Kajang
    d. Kes perjanjian air di Selangor
    e. Kerajaan yang lemah - menagih simpati rakyat

    B. Mewujudkan tanggapan bahawa pembangkang adalah JAHAT terutama PKR


    1. Dengan MEWUJUDKAN satu malapetaka skala besar (sama dengan kes Al Maunnah dan Lahad Datu) akan mengakibatkan rakyat naif terpaling dari 5 isu yang saya

    sebutkan di atas kerana rakyat Malaysia ni mudah di "tune" mindanya.

    (pada peringkat ini pun saya percaya majoriti rakyat Malaysia yang naif akan percaya bahawa malapetaka skala besar yang terjadi di negara kita adalah benar-

    benar malapetaka!)

    2. Rakyat naif akan simpati dengan mangsa malapetaka kerana melibatkan rakyat, tentera dan keselamatan negara.

    3. Rakyat tidak akan bertanya siapa dan bagaimana wang boleh hilang dari BNM?

    4. Rakyat tidak akan melakukan Reformasi, walaupun ramai yang simpati dengan anwar

    5. Rakyat tidak akan terlalu ghairah berkempen dan bercakap politik (BN yakin mereka tidak akan menang di Kajang). kempen pilihanraya akan mendedahkan banyak kelemahan pentadbiran BN.

    6. Ada muslihat dalam MOU air di Selangor. YAB Khalid seorang ahli perniagaan yg berjaya tetapi bukan ahli politik Michaevalian seperti Najib dan Mahathir.

    Rakyat naif tidak akan memikirkan tipu muslihat BN dan menumpukan kepada nasib mangsa malapetaka.

    7. Pentadbiran Najib adalah yg paling lemah, lebih lemah dari Pak Lah yg kaki tidur. untuk mengelakkan rakyat membicarakan kelemahan kerajaan dan menagih

    simpati rakyat naif.



    MODUS OPERANDI

    1. merancang malapetaka skala besar

    2. mencari kambing hitam

    3. men"tune" minda rakyat supaya percaya malapetaka yang terjadi adalah benar-benar malapetaka.

    4. men"tune" minda rakyat supaya percaya punca malapetaka adalah kambing hitam tersebut(sebab itu dicari juruterbang yg condong PKR, merampas simulator

    dirumah (apa masalah seorang juruterbang mempunyai hobi alat simulator????) (Anak saya mempunyai simulator peperangan -PS2- adakah anak saya pengganas??)

    5. polis lebih gemar membesarkan kemungkinan masalah psikologi pilot, simulator, telefon dan keluarganya

    6. Menyembunyikan mangsa di tempat rahsia, yang mereka sendiri tidak tahu di mana mereka sekarang. (Sebenarnya kapalterbang tak pernah keluar dari malaysia.

    logiknya kalau keluar mesti telah dapat dikesan oleh radar Vietnam, Thailand, China, Indonesia, India, Singapura dll negara). Sebenarnya, radar negara kita

    juga mengesan kapalterbang tersebut, tetapi di tutup cerita itu)

    7. "torture" pilot supaya MENGAKU beliau adalah penyokong tegar PKR dan ANWAR - adakan sedikit rakaman video kelabu untuk disiarkan di RTM dan TV3 (untuk

    menampakkan lebih "real", pilot itu akan ditembak mati dan diletakkan sepucuk pistol ditangannya)

    8. Komando, intelligent polis dan tentera akan menyerbu dan membebaskan mangsa di tempat rahsia tersebut.(kemungkinan besar akan dilakukan selepas 24.3.2014)

    9. Sebelum mangsa dibebaskan kepada awam, mereka di"brainwash" bahawa mereka telah ditawan oleh pilot dan rakan-rakan.

    9. Apabila mangsa dibebaskan kepada awam (termasuk media). Media akan menemubual beberapa orang mangsa. Mangsa akan menceritakan kembali apa yang telah

    di"brainwash" oleh intelligent malaysia. rakaman itu akan ditayangkan kembali di RTM dan TV3

    10. Rakyat simpati dan memuji kecekapan kerajaan dan pihak keselamatan.

    11. Media akan penuh dengan....NAJIB CEKAP, NAJIB HEBAT, PM TERBAIK, BRAVO PM....dan tahniah dari seluruh dunia.




    -ArouseMah-

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa