Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, March 23, 2014

MH370: Mereka pula di kuarantin!

Ahli keuarga yang hilang sudahlah tak tahu khabar  berita
Mereka pula terkurung
Apa tak sakit jadinya jiwa?

Media tidak dibenarkan masuk ke Hotel Bangi-Putrajaya
Kawalan ketat yang dihadapi pihak media amat berbeza berbeza dengan situasi semasa membuat liputan di hotel sebelum ini yangmenempatkan keluarga penumpang. – Gambar The Malaysian Insider
Hotel Bangi-Putrajaya di Bangi yang menempatkan kira-kira 20 anggota keluarga penumpang warga Cina pesawat MH370, diberi kawalan ketat, di pintu masuk utama dan pintu-pintu masuk lain ke hotel tersebut.
Pihak media dihalang memasuki hotel tersebut dengan papan tanda bertulis "NO MEDIA AFTER THIS PATH" diletakkan di pintu masuk utama hotel, serta di pintu masuk ke tandas, ke lif dan kawasan di sekitar hotel.
Beberapa pengawal keselamatan hotel dan pengawal keselamatan Malaysia Airlines (MAS) yang lengkap berpakaian seragam turut kelihatan mengawal sekitar hotel tersebut.
Menurut seorang wartawan akhbar Cina dari Malaysia yang enggan mendedahkan namanya, situasi itu (kawalan ketat) berbeza dengan situasi yang dialami pihak media semasa membuat liputan di Hotel The Everly, Putrajaya dan Hotel Cyberview Resort & Spa, Cyberjaya di mana keluarga penumpang MH370 ditempatkan sebelum ini.
"Di kedua-dua hotel itu media boleh masuk, cuma tidak dapat mendekati keluarga penumpang," katannya.
"Berbeza di hotel ini (Bangi-Putrajaya) kerana pengawal mengawal keadaan sekeliling hotel dan saya juga disoal siasat sebaik kenderaan saya memasuki perkarangan hotel," katanya kepada Bernama hari ini.
Keluarga penumpang warga China MH370 semalam dipindahkan ke Hotel Bangi-Putrajaya daripada Hotel Cyberview kerana Hotel Cyberview ditempah awal sempena perlumbaan Grand Prix Formula One Petronas Malaysia yang akan berlangsung 28-30 Mac ini di Litar Sepang dekat sini.
Pesawat Mas, MH370 yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal ke Beijing, hilang kira-kira sejam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL, 8 Mac lalu.
Pesawat itu sepatutnya mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi hari yang sama. - Bernama, 22 Mac, 2014. - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa