Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, May 15, 2012

Lidah Orang Tua Ni Tak Habis-Habis Menghasut

Aku nak tengok sangat-sangat dia dihadapkan 'mahkamah rakyat' (bukan mahkamah UMNO) suatu hari nanti.

Tapi apa pun segala urusan adalah di dalam taqdir Allah...
Dr M ramal p'raya lepas Aidilfitri
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir meramalkan tempoh sesuai untuk mengadakan pilihan raya ialah pada pertengahan September – selepas masyarakat beragama Islam menyambut Hari Raya Aidilfitri.

Bagaimanapun, terpulang kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk menetapkan tarikh pilihan raya itu, katanya dalam sidang media di ibu negara hari ini.

Petanda yang diperhatikannya kini memihak kepada BN, namun terpulang kepada keyakinan Najib sama ada perdana menteri itu akan mencapai objektifnya, katanya.

Objektif Najib kini adalah meraih semula majoriti dua pertiga BN, namun cabaran itu tidaklah begitu sukar seperti dalam pilihan raya 2008, katanya.

Malah, sekiranya pilihan raya diadakan pada Jun sekalipun, beliau percaya BN akan berpeluang cerah.

Beliau juga mendakwa pembangkang tidak yakin dengan peluang untuk memenangi Putrajaya melalui pilihan raya.

Oleh sebab itulah pembangkang cuba mencetuskan kebangkitan rakyat seperti di Dataran Tahrir semasa perhimpunan BERSIH 3.0 lalu, katanya.

2 comments:

  1. Si tua kutuk ni selagi anak dia tak jadi PM, selagi itu la dia meroyan 24 jam.

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  2. Semasa saya kecil... Ada seorang pakcik kata Mamak ini antaramakhluk yang tak akan mati. Saya terkejut dan tanya mengapa. Dia memang bukan spesies yang akan mati.. dia MAMPUS

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa