Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, May 12, 2012

Kalau Betul, Amatlah Malangnya Perwira-Perwira Ini

NYAWA TENTERA LAUT DIGADAI - MERIAM 75MM & 40MM BUAT PERHIASAN

Mengeluh aku mendapat berita ini.... Kd Kelas Laksamana hanya untuk perhiasan.... Belayar meronda dengan MERIAM CANGGIH JENIS 76mm dan 40mm tetapi hanya untuk PERHIASAN.

CORVETTES (LAKSAMANA CLASS)
- KD LAKSAMANA HANG NADIM, 134
- KD LAKSAMANA TUN ABDUL    JAMIL, 135
- KD LAKSAMANA MOHAMMAD AMIN, 136
- KD LAKSAMANA TAN PUSMAH, 137   

Sekiranya berlaku sesuatu yang tak diingini... Tentera2laut kita akan melawan dengan menggunakan lastik dengan BERPELURUKAN "TELOR" mereka sendiri...

Alangkah memalukan, amanah yang diberikan telah disalahgunakan. Menggadaikan nyawa anak2 bangsa yang mempertahankan dengan kecuaian yang JIJIK ini…

Ini amatlah bercanggah dengan amalan 5S yang diwar2kan seperti yang disiarkan oleh Sinar harian bertarikh 27 Januari, 2012 lalu dan di laman web  :


Munkinkah Kapal2 KD Kelas Laksamana hanya untuk operasi kemanusiaan semata2 dan bukan untuk pertahanan Negara… Entah la….BERAPAKAH PERUNTUKAN DIPERLUKAN BAGI MEMBUAT MERIAM 75mm & 40mm BERFUNGSI AGAKNYA YE????

Dato Seri Dr. Zahid Hamidi, Menteri Pertahanan Malaysia mungkin boleh memberikan jawapannya….

Adakah selepas kembali dari menjadi saksi di Mahkamah Perancis kerana kes Scophene??? Hanya mereka yang dapat menjawabnya….

Kredit untuk blog ini

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa