Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, May 12, 2012

Menarik : Ulasan Pak Bakaq

Hanya la'nat Allah boleh gagalkan Umno

Utusan Malaysia mendakwa lebih 120,000 orang berhimpun menyambut ulang tahun Umno ke-66 (Allahumal'anil-jibta wat-taghut). Berita Harian kata lebih 100,000. Kembarnya, NST, kata lebih 100,000 juga. The Star kata 100,000. Sinar Harian kata 100,000. Malaysiakini kata hampir 100,000. FMT kata 70,000. TMIkata 60,000 (dengan keikhlasan yang hanya Allah sahaja Maha Mengetahuinya, saya ucapkan takziah tidak terhingga kepada yang terlibat dengan kemalangan).

Sinar Harian pula memetik Perdana Menteri yang juga Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, "hampir 100,000 yang berhimpun".

Saya tak suka memperkecil-kecilkan angka itu. Dan, saya lebih suka bersetuju dengan anggaran Utusan. Tak payahlah nak buang masa nak kecilkan kemampuan orang. Tak ada faedahnya.

Saya yakin ramai yang bersetuju bahawa majoriti orang Melayu menyokong Umno. Nasiblah, Umno pandai cipta battle cry dia. Perkauman ka, apa ka, Umno dah berjaya dengan battle cry dia. PAS dan PKR pulak bodoh tak habis dan masih tak diketahui apakah slogan perang depa. Padahal, masa yang ada pada depa lebih dari lumayan.

PAS dan PKR sepatutnya dah ada slogan perang untuk mengajak orang-orang Melayu bersama-sama depa selepas pilihan raya kecil Bukit Gantang (kampung saya) pada 7 April 2009 dulu lagi. Pada masa itu, kalau para pemimpin PAS dan PKR tak buta mata dan tak buta perut, sepatutnya depa dah nampak dan rasa betapa berkesannya slogan Umno dalam pilihan raya kecil tersebut. Tak kira la, perkauman ka, apa ka. Sampai hari ni, it works.

Nasiblah. Orang lain cerdik. Awak bodoh tak habis.

Tak kisahlah tu. Tujuan saya tulis posting ialah nak ajak anda tengok sat pilihan raya umum 1999. Kita ambil Semenanjung sahaja. Dalam pilihan raya itu, hanya kira-kira 35 peratus sahaja orang-orang Melayu yang mengundi Umno. Tetapi Umno Barisan Nasional (BN) yang waktu itu dipimpin Tun Dr Mahathir Mohamad tetap menang selesa di Semenanjung dengan sokongan orang-orang Cina dan India.

Banyak iktibar dari keputusan pilihan raya 1999 itu. Macam-macam kesimpulan anda boleh buat dari keputusan pilihan raya itu. Banyak.

Meskipun begitu, jangan kita lupa Umno BN kini lebih selesa sebab orang-orang India dah kembali menyokong parti itu. Kita juga nampak Umno mempunyai kelebihan dari pertambahan pengundi yang luar biasa banyaknya yang didakwa terdiri dari warga luar yang diberikan kad pengenalan secara jahat dan khianat oleh pihak tertentu. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), polis dan semua agensi kerajaan yang boleh dimanfaatkan untuk kemenangannya semua dalam tangan Umno. Pilihan raya yang kotor dan tidak adil juga amat memberikan kelebihan kepada Umno BN. Amat memberikan kelebihan.

Umno BN ada segalanya untuk menang. Dari segi hukum adat, dari segi logik, Umno BN memang boleh menang. Hanya la'nat Allah s.w.t. sahaja yang boleh menghalang kemenangan parti itu.

Memang betul, kalau rakyat yang benci Umno boleh berdoa agar Allah mela'natkan parti itu, orang-orang Umno juga boleh berdoa agar Allah mela'natkan kita yang membenci dan memusuhi parti mereka. Doa siapa yang akan dimaqbulkan-Nya, itu urusan Allah. Bukan urusan kita.

Urusan kita ialah terus memperbanyakkanlah doa agar Allah mela'natkan Umno BN.






Kredit kepada penarik beca

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa