Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 16, 2012

Macam-Macam Jenis Cerita Cartoon Di Malaysia

Tribunal: FAM tolak permintaan Annuar
Tribunal: FAM tolak permintaan Annuar
Tan Sri Annuar Musa
PENGERUSI  Jawatankuasa Tatatertib Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menegaskan, tiada ruang bagi Timbalan Presidennya, Tan Sri Annuar Musa yang mahu Jawatankuasa Eksekutif badan induk bola sepak itu menubuhkan sebuah tribunal timbang tara untuk meneliti semula kesnya.

Taufik berkata, tidak logik perkara ini ditimbulkan kerana dalam kes timbang tara pihaknya perlu mempunyai dua faktor sekiranya bercadang untuk membuat permohonan tersebut.

"Faktor pertama sekiranya wujud perselisihan faham antara persatuan itu dengan pihak FAM manakala faktor kedua apabila jawatankuasa rayuan mendengar rayuan yang dikemukakan Annuar tetapi tidak memihak kepada beliau, barulah boleh mewujudkan timbang tara itu.

"Tapi dalam kes Annuar, perkara sebegini tidak berlaku kerana Annuar tidak dibenarkan membuat sebarang rayuan terhadap hukumannya itu, jadi  macam mana beliau mahu ditubuhkan tribunal timbang tara? Bagi saya peluangnya dalam hal ini sangat tipis," kata Taufik.

Beliau berkata demikian apabila Annuar yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan meminta FAM menubuhkan tribunal timbang tara bagi membincangkan semula hukuman penggantungan dua tahun enam bulan yang dikenakan terhadapnya, kelmarin.

Ditanya sekiranya Annuar membawa kes itu ke Mahkamah Timbang Tara Sukan (CAS) di Lausanne Switzerland, beliau berkata: "Macam mana beliau nak kemukakan rayuan sedangkan di sini pun beliau tidak berjaya."

"Annuar sepatutnya rasional dalam hal ini," katanya.

Annuar didakwa melanggar titah Timbalan Presiden FAM, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah semasa mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif FAM pada 4 Februari lalu iaitu hal-hal FAM tidak wajar disebarkan kepada pihak media
FAM beri Annuar Musa amaran keras
Annuar-Musa
Annuar Musa
KELANA JAYA - Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) hari ini memberi amaran keras kepada Timbalan Presidennya, Tan Sri Annuar Musa, yang digantung dua setengah tahun, agar tidak melibatkan diri dalam sebarang aktiviti bola sepak.

Amaran ini dibuat apabila tindakan Annuar yang juga Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), telah melanggar kod etika jawatankuasa tatatetib dengan menghadiri satu majlis perasmian penjualan tiket final Piala FA dan pelancaran CD Dikir Warriors di kafe The Red Warriors, Pusat dagangan Kelantan (KTC), Kota Bharu, kelmarin.

Pengerusi Jawatankuasa Tatatertib FAM, Datuk Taufik Abdul Razak berkata, beliau tidak teragak-agak untuk mengenakan tindakan yang lebih tegas sekiranya Annuar terus bergiat aktif dalam kancah bola sepak nanti.

"Perkara ini diputuskan selepas pihak kami menerima banyak rungutan dan pandangan daripada pihak luar berkaitan penglibatan Annuar dalam aktiviti bola sepak.

"Jadi selepas mesyuarat sebentar tadi, kami akan maklumkan perkara ini kepada Annuar agar mematuhi hukuman seperti yang termaktub dalam Perkara 6.11.15 kod etika tatatertib di mana beliau tidak dibenarkan sama sekali terlibat dalam sebarang aktiviti bola sepak," kata Taufik.
Taufik berkata, Annuar sepatutnya mengikuti hukuman yang telah diputuskan oleh pihak FAM dengan mengurangkan segala aktiviti berkaitan bola sepak.

"Perkara ini senang sahaja, beliau harus ikut apa yang telah diputuskan, bukannya melanggar kerana dengan tindakan macam ini ia akan memburukkan lagi keadaan," kata beliau sambil menambah, "seharusnya persatuan bola sepak negeri perlu memainkan peranan penting dalam isu ini. bukannya mengambil mudah."
"Jadi, mereka harus memandang serius dan peka agar perkara seperti ini tidak akan berlaku lagi," katanya lagi.

Ketika ditanya sama ada persatuan bola sepak negeri akan menerima hukuman ekoran tidak memandang serius mengenai isu ini, beliau berkata, pihak FAM hanya akan memberikan peringatan agar selepas ini mereka lebih peka dan menuruti segala hukuman yang telah diputuskan.

Awal bulan lalu, Annuar digantung dua setengah tahun apabila melanggar Statut FAM dengan membuat kenyataan akhbar, di mana hanya Presiden FAM yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Pasukan Kebangsaan FAM saja boleh memberi komen berkenaan skuad kebangsaan.

Selain itu, Annuar juga dituduh melanggar titah Timbalan Presiden FAM ketika mesyuarat Jawatankuasa Eksekutif FAM pada 4 Februari lalu iaitu hal-hal FAM tidak wajar disebar kepada media dan sepatutnya dibawa berbincang dengan jawatankuasa tersebut.

1 comment:

  1. biasa la bro. lu lawan arus mereka lu memang kena walaupun lu memperjuangkan sesuatu yang perlu diperbetulkan

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa