Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, May 11, 2012

Mengutuk Batu Dan Kayu, Sampai Pecah Halkum Pun Takkan Dengar!

Majlis Peguam pulau panel, mahu wakil PBB
Majlis Peguam tidak akan mengambil bahagian alam panel bebas yang ditubuhkan kerajaan untuk menyiasat dakwaan keganasan polis dalam perhimpunan BERSIH 28 April lalu.

Badan yang mewakili 14,000 peguam itu sebaliknya mahu wakil Persatuan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dan bukannya bekas ketua polis negara Tun Hanif Omar.

NONE"Ataupun, Majlis Peguam tidak akan turut serta," kata pengerusi majlis itu Lim Chee Wee dalam sidang media selepas mesyuarat agung luar biasa (EGM) bagi mengutuk tindakan polis pada hari itu.

"Majlis Peguam lebih suka wakil khas PBB daripada luar negara mengendalikan panel itu dan jika ini dituruti Majlis Peguam akan pertimbangkan semula penyertaannya."

Seramai 1,270 anggota yang hadir dalam EGM itu mengutuk tindakan polis dan gagal memberikan masa cukup untuk peserta perhimpunan bersurai.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa