Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 16, 2012

Penafian Lee Guan Aik

Oleh kerana saya dah postkan N3 ini 
Maka untuk keadilan laporan, saya postkan pula N3 penafian beliau seperti di bawah

“Laporan Utusan berniat jahat!” –YB Lee Guan Aik


ALOR SETAR – Ahli Dewan Undangan Negeri Kota Darul Aman, YB Lee Guan Aik menyelar tindakan Utusan Malaysia menyiarkan berita yang bercanggah dengan kenyataan yang dikeluarkan beliau.

YB Lee Guan Aik yang juga Pengerusi DAP Kedah menegaskan bahawa, berita tersebut adalah berniat jahat bagi melaga-lagakan kerajaan Pakatan Rakyat di Kedah, mahupun di Malaysia.

“Pada 14 Oktober 2012, iaitu kelmarin, saya ada buat sidang media bagi mengulas pelaksanaan garis panduan papan iklan yang dikeluarkan oleh Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS).

“Dalam kenyataan tersebut, saya langsung tidak menyatakan DAP menentang undang-undang berunsurkan Islam jika mahu dilaksanakan di sini (Kedah), tetapi saya berkata bahawa apa-apa sahaja undang-undang yang perlu dilaksanakan memerlukan persetujuan ketiga-tiga parti (Pakatan Rakyat).

“Ianya perlu dibincang bagi mendapat pandangan semua pihak dahulu, baru boleh dilaksanakan, bukan saya kata PAS perlu restu DAP baru boleh laksana undang-undang berunsurkan Islam.

“Pada hari ini (15 Oktober), saya dapati Utusan Malaysia memutarkan belit kenyataan saya, dengan mengatakan bahawa saya menentang pelaksanaan undang-undang Islam termasuk garis panduan papan iklan, dan PAS perlu restu DAP, ini bertujuan bagi melaga-lagakan kami (Pakatan Rakyat),” jelas beliau ketika dihubungi.

Berita hadapan Utusan Malaysia 15 Oktober (Isnin) menyiarkan bahawa PAS perlu restu DAP bagi melaksanakan undang-undang Islam termasuk garis panduan papan iklan.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa