Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, December 31, 2012

'Tok Guru' Otak Senget Ni Pun Nak Tumpang Semangkok!

Haa..haa.... Tok Guru bagi UMNO dah masukkan daun
Dah nampak nak lenyap, tetiba bersuara nak tumpang glamour 
Kih...kih...nak suruh debat pun bukan taraf dia!
Guru pondok bimbang Hadi raih simpati di TV
12:48PM Dis 31 2012
Seorang guru pondok Abdullah Sa'amah berkata beliau tidak bersetuju dengan kesediaan stesen televisyen untuk memberi peluang kepada presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang untuk menjelaskan amanat yang didakwa dibuat pada 1981.

Menurut laporan akhbar Utusan Malaysia, Abdullah bimbang Abdul Hadi akan menggunakan peluang itu untuk berkempen dan menarik simpati masyarakat kepada PAS.

"Saya tidak sokong RTM atau TV3 bagi peluang kepada Abdul Hadi muncul, jangan kata selama sejam, 30 minit atau 20 minit pun saya tidak setuju sebab dia akan pusing kenyataannya sehingga orang ramai yang kebanyakannya jahil menjadi semakin keliru," katanya.

Beliau mengulas syarat Abdul Hadi yang mahu memberi penjelasan mengenai amanat tersebut melalui siaran langsung di televisyen.

Akhbar itu turut memetik kenyataan seorang bekas ketua cawangan PAS Jusoh Hamat yang mendakwa beberapa orang penyokong parti itu di Pasir Puteh, Kelantan sanggup berbasikal sejauh 10km disebabkan amanat oleh Hadi yang didakwa menghalang anggota PAS daripada bersembahyang mengikut imam Umno.

"Namun saya tidak sebodoh penyokong PAS yang lain kerana amanat Haji Hadi tidak pernah saya patuhi. Solat Jumaat saya tetap bertahan sebagai makmum di belakang imam Umno," katanya.

Sementara itu, laporan New Straits Times pula memetik kenyataan Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria yang berkata presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sepatutnya bertindak tawadduk dengan meminta maaf dan tidak meletakkan syarat untuk menjelaskan amanat pada 1981 yang kini kembali meraih kontroversi.

Menurut laporan , Harussani berkata Abdul Hadi sepatutnya terus meminta maaf dan tidak meletakkan syarat supaya kenyataannya itu dipancarkan melalui siaran langsung televisyen.

Harussani juga mahu Abdul Hadi bertaubat dan menarik balik "amanat" yang didakwa menyebabkan perpecahan di kalangan orang Islam di negara ini.

Sementara itu, Berita Harian memetik kenyataan penasihat jabatan agama Johor Datuk Nooh Gadut yang berkata Abdul Hadi perlu ikhlas memberi penjelasan dan tidak meletakkan syarat.

"Orang yang meletakkan syarat selalunya orang yang ada kepentingan dan berada di pihak yang salah. Hadi bertanggungjawab menyelesaikan masalah ditimbulkan.

"Ini bukan masalah kecil, ini masalah agama, hukum hakam, akidah dan ada hubung kait dengan al-Quran, as-Sunnah, syurga dan neraka," katanya.- sumber

12 comments:

  1. Isu ni sapa yg siar kt tv dan Media haaaaa!!!!!
    Bkn mangkuk2 ayuh Umngok ka yg gila babeng jual isu neh..Bila Tuan punya badan nk jwb dlm media depa meroyan takut..
    Ayat guru pondok ke klu ckp tuan punya badan akan ckp pusing...ayat mcm tu ker yg keluar dari Guru pondok???
    Pondok sponsor ke ckp mcm a.j.k Umno jer..

    ReplyDelete
  2. biasala anjing2 kurap akan menyalak lebih bila nampak tulang.

    ReplyDelete
  3. Tak usah brdolak dalek x usah brmain kata.
    Kami rakyat msia dah tau sepak trajang politik kami bukan bodoh.
    Hidup TGHH n teruskan prjuangan.

    ReplyDelete
  4. Abdullah sa'amah n Harussani ulamak pukimak....$$$$$. Dua ekor mamat ni lebih hina dari binatang.

    ReplyDelete
  5. Nampaknya ulamak umno ni dah takut bila nak buat live..takut tak boleh nak temberang lagi...kihkihkih

    ReplyDelete
  6. Anonymous said: "Abdullah sa'amah n Harussani ulamak pukimak....$$$$$. Dua ekor mamat ni lebih hina dari binatang.
    January 1, 2013 12:40 AM"

    Saya cuma nak tanya sikit, Noh Gadot tu tak masuk senarai ker?

    Harussana dan Harussini dah pakai cermin mata gelap bikinan UMNGOK hingga tak nampak kecelakaan dan haprak yang telah dilakukan oleh pua- setan yang dikenali!

    ReplyDelete
  7. bila orang nak jawaaappp,,,byk songehhh pulakkk,,,,,dulu mereka yg dok jaja benda yg dah basi,,,benggoongg..

    ReplyDelete
  8. semuanya adalah setan bisu!!!

    ReplyDelete
  9. yang menyerang Presiden PAS semuanya adalah setan-setan bisu yang menyebunyi kebenaran.

    ReplyDelete
  10. Pelik betul,yg timbulkan isu ni pihak diorg tp mintak TGHHA yg jelaskan walhal amanat ni dikeluarkan lebih 30thn lepas.Bila TGHHA senyap diorg tuduh beliau penakut.Bila mintak slot siaran langsung,tuduh beliau letak syarat lah apa lah padahal itulah yg terbaik utk jelaskan maksud sebenar.Pastu diorg plak yg letakkan syarat mcm mcm nk bg slot tp kena ada panel undangan lain lah,rakaman lah,buat kat tv internet lah.Pastu ugut plak kalo TGHHA tak dtg nk ambil tindakan.Walhal TGHHA minta benda yg simple je,LIVE dan 1HOUR.Skang tuduh TGHHA nak tarik simpati plak sedangkan beliau blm lg bukak mulut nak jelaskan.Apa pun tak boleh.Ckp ajerlah takut,kan senang.Sendiri timbul isu,sendiri menggelabah.

    ReplyDelete
  11. RM2juta... jasamu dikenang.!

    ReplyDelete
  12. Increasing your insurance deductible is the best way to reduce costs by your car insurance. A better insurance deductible results in a lesser high quality you have to pay. However, in the matter of an accident, you must spend this insurance deductible. Find the correct balance in between the two and travel safely to keep cash in your pocket. [url=http://www.ss12w12ws.info]Ertrg4w7878[/url]

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa