Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, February 10, 2013

Beginilah Bila Lembu Pandai Bercakap......

Puteri Umno: Malaysia tidak wajar derita kerana Anwar
10 Februari 2013
KUALA LUMPUR - Rakyat Malaysia tidak wajar kehilangan pekerjaan, kerugian perniagaan, menderita atau bergadai nyawa bagi memastikan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pihak pembangkang mencapai cita-cita mereka secara demonstrasi jalanan, kata Ketua Puteri Umno Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin.

Beliau berkata, sekiranya Anwar benar-benar ingin menjadi perdana menteri, beliau perlu melalui cara demokrasi sebenar, iaitu pilihan raya.

Menurut beliau, ketua pembangkang itu tidak perlu menggunakan alasan mengadakan demonstrasi ala 'Arab Spring' di Malaysia sebagai satu cara mencapai matlamat tersebut.

"Jika, 'Arab Spring' perlu dijadikan contoh teladan seperti kata Anwar, maka satu-satunya yang boleh diteladani ialah agar tidak mengikut jejak langkah negara Arab dengan menjatuhkan kerajaan melalui pemberontakan.

"Kita tidak perlu menggadaikan nikmat yang sedia ada dan mereka yang terlibat dalam 'Arab Spring' di negara Arab pasti akan memberitahu kita bahawa apa yang dinikmati hari ini adalah tidak ternilai harganya," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.
Rosnah yang juga Timbalan Menteri Kesihatan turut menyoal Anwar sama ada beliau sanggup menjaja dan menggadaikan keamanan negara demi mencapai matlamat pihak pembangkang. - Bernama

Aku kata:
Sape nak berkeras?
Sape nak berontak?
Cakap sila pakai otak!

Ko apa tahu
Ko tak pernah merasa susah sebagaimana kebanyakan rakyat rasa
Hanya satu trolly barang di super market sudah menjangkau setengah ribu
Semakin hari rakyat semakin susah
Kononnya rakyat duit banyak
Tapi nilainya dah jadi Rupiah....
Lebih 50 tahun rakyat derita di bawah kumpulan penyangak!

Di bawah ni saja aku letakkan video dari blog manjong mari
Salah satu hasil kebijaksanaan UMNO memerintah

Minta pengesahan .. bandar mana ni Chittagong atau Ranggon..

4 comments:

  1. ini bukan lembu babi keturunan yahudi

    ReplyDelete
  2. rakyat tak perlu lagi hidup susah dibawah bn dah cukup lah susah selama ini ubah dalam pru jangan lupa
    cukup la lembu jadi lembu jangan kita pun nak dijadikan lembu

    ReplyDelete
  3. Adakah makcik2 dan pakcik2 serta cai2 penyokong tegar UMNO tengok gambar ini?....oh!, tentu tidak sebab mereka2 ini menghayati kitab Al Utusan Melayu dan tazkirah TV3.
    Ketika pemimpin mereka menangis tersedu-sedu menyanyi lagu Anak Kecil Main Api negara ini telah dipenuhi kaum pendatang yang memboloti peluang pekerjaan anak bangsa walaupun gaji kecil lama2 mereka ini akan menubuhkan empayar perniagaan mereka.

    ReplyDelete
  4. Msia lama dah trgadai...betina bodoh brfikiran mcm budak tadika.malang sungguh msia krn adanya mnteri bahlol n sewel sprti ini.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa