Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, March 1, 2014

Pelaksanaan Hudud: Potong Tangan Pencuri (Penggerun Jangan Tengok)

LAKSANA HUDUD LELAKI DI POTONG TANGAN KERANA MENCURI DI SYRIA
SYRIA - Seorang pemuda telah di tangkap dan di jatuhi hukuman 'Hudud', iaitu di potong tangannya pada paras pergelangan tangan, kerana kesalahan mencuri di Syria. Hukuman dilakukan di bandar utara Maskanah, berhampiran Aleppo.
Gambar-gambar hukuman 'Hudud', kini telah tersebar di internet terutama di Twitter. Setelah di kemas kini secara langsung oleh salah seorang ahli kumpulan militan Islam Syria
 
Dalam upacara hukuman ini kelihatan Seorang lelaki memakai jubah putih berdiri di hadapan meja, dan di sebelah kanan seorang lelaki yang sedang memegang sebilah pedang bersiap sedia untuk melaksanakan hukuman.
Kelihatan juga tangan yang sudah terputus dan berlumuran darah diata meja hukuman.

3 comments:

  1. Pesakit kncg manis dipotong kaki kerana ingin mnyelmtkn nyawa satu pesakit .. keluarga redho. Hukum ini potong tangan kerana ingin mnyelmtkn satu ummah. Renung2kn lh ..

    ReplyDelete
  2. 5:38. Laki-laki yang mencuri dan perempuan yang mencuri, potonglah tangan keduanya (sebagai) pembalasan bagi apa yang mereka kerjakan dan sebagai siksaan dari Allah. Dan Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.

    ada manusia berlagak lebih penyayang dari Allah konon lupa pula Allah adalah Tuhan yang Maha Pengasih lagi Penyayang.
    kalau kita dilahirkan dibesarkan dalam suasana hudud dilaksanakan maka tak timbul soal kejam atau tidak kerana telah biasa.ini tidak banyak yang menyanggah dari yang hendak tunduk dengan perintah dari Allah.

    ReplyDelete
  3. Inilah hukum Allah yang menggerunkan kanusia melakukan kerja jahat.Fikirkanlah orang bekerja siang malam untuk mendapatkan harta tiba tiba ada orang senang saja ambil atau curi.Baru rasa gerun dan menjadi iktibar kepada orang lain, tidak akan mencur dan yang menerima hukuman akan insaf dan sadar.Hukankah keselamatan terjamin.Meyakini hukum Allah dan mengamalkannya dijamin syurga.Takbir.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa