Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, March 4, 2014

Perlukah Anwar Jawab Isu Ini?

Saya ke gereja doakan Nabi Isa, kata Anwar
OLEH HASBULLAH AWANG CHIK
MARCH 03, 2014
Walaupun dikritik hebat oleh kumpulan Melayu berhaluan kanan, Datuk Seri Anwar Ibrahim malam ini mempertahankan kehadirannya ke gereja pada pertengahan Februari lalu kerana berjaya menjernihkan salah faham yang berlaku di antara kepercayaan dua agama.

Ketua Ppembangkang itu berkata, kehadirannya ke gereja bukanlah sesuatu yang baru tetapi sejak beliau berkecimpung dalam badan bukan kerajaan (NGO) Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) lagi.
"Gereja ada saliblah. Bukan saya pergi gereja tetapi dewannya. Masa saya Abim, saya pergi. Soalnya masa saya pergi, saya kata bahawa Islam menghormati perbezaan kaum dan warna kulit.
Anwar, semasa berucap di Gereja Holy Familydi Kajang pada bulan lalu, berkata pihak tertentu sedang mengeruhkan lagi hubungan antara agama dan kaum berikutan beberapa insiden, tetapi penyebab masalah dilepaskan begitu sahaja sementara yang tidak bersalah ditangkap seperti penjenayah. - 3 Mac, 2014."Saya orang Islam. Jesus bermaksud Isa. Saya tak kata Isa sahaja, saya kata Isa alaihissalam (sejahtera ke atasnya). Ada yang bertanya saya doakan untuk Jesus, saya kata ya, untuk Nabi Isa," katanya dalam kuliah Maghrib di Surau Al-Muqaddis, Kajang, malam ini.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa