Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, April 6, 2017

Itulah mencari, kan dah dapat penyakit?

Teresa fail saman fitnah RM1 juta ke atas Jamal
Hari ini, 11:44 tengahari
Ahli Parlimen Seputeh Teresa Kok hari ini memfailkan saman fitnah RM1 juta terhadap pemimpin Gerakan Merah, Datuk Seri Jamal Md Yunos di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Saman itu adalah berhubung dakwaan Jamal yang juga adalah Ketua Umno Sungai Besar bahawa pemimpin DAP itu menyalahgunakan dana Skim Mesra Usia Emas (SMUE) yang di bawah pentadbiran Yayasan Warisan Anak Selangor (YAWAS).

"Hari ini, saya memfailkan saman terhadap Jamal Yunos atas tuduhan palsu terhadap saya yang mendakwa saya menerima kad ATM SMUE kerajaan Selangor untuk mengeluarkan sejumlah besar wang dari akaun bank kerajaan negeri.

"Seperti yang kamu tahu, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) datang ke pejabat saya dan mengambil segala fail SMUE. Oleh itu, kita telah memberikan mereka banyak kotak dokumen.

"Apa yang Jamal Yunos lakukan itu telah merosakkan reputasi saya dan kerja saya sebagai wakil rakyat," katanya kepada pemberita di Kompleks Mahkamah Jalan Duta di Kuala Lumpur.

SMUE adalah skim bantuan kecemasan di mana ahli keluarga yang lahir di Selangor boleh memohon untuk mendapatkan wang perbelanjaan pengebumian sebanyak RM2,500. - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa