Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, August 29, 2012

Kalau Keling Tu, Keling Jugalaaah....

Terlebih dahulu saya mohon maaf kepada saudara-saudara seIslam kerana bukan niat saya menghina sesama kita tetapi ungkapan saya itu hanyalah ditujukan kepada spesis yang berperangai sama dengannya sahaja.

Mahathir Terus Berdolak Dalih


Selepas menuduh ada malaikat yang buat kesalahan, hari ini Mahathir Mohamad berdolak dalih pula mengenai hudud. Katanya dia bukan tolak hukum hudud tetapi hanya menolak hukum hudud Pas. Itulah dolak dalih Mahathir mengenai hudud sejak berdekad lalu. 

Katanya hudud Pas tidak adil dan tidak ada dalam Qur'an. Soalnya Mahathir hanya tahu berkata-kata dan menuduh tetapi dia tidak pernah membuktikan dari juzuk mana enakmen jenayah syairah (hudud) yang diluluskan oleh Dewan Undangan Kelantan bertentangan dengan Qu'ran seperti mana dakwanya itu.

Tidak dipastikan apakah Mahathir melihat dan meneliti kanun jenayah itu atau hanya mengulas dari Putrajaya dengan sentimen politik semata-mata. Atau pun beliau hanya berpandukan kepada maklumat yang diberikan oleh Inchek Ibrahim Ali.

Jawaban Mahathir itu tidak dapat diterima sebagai satu pandangan yang baik dan ikhlas melainkan ia bermotif politik serta berniat jahat.

Dalam pada itu kalau hukum hudud Pas itu tidak adil, tidak Islamik, mengapa Umno sekurang-kurangnya kalaupun tidak BN membentangkan deraf hukum hududnya sendiri bagi dibandingkan dengan hudud Pas? Sudah lebih 20 tahun Mahathir mempertikaikan hukum hudud Pas ini tetapi gagal menyediakan hukum hududnya sendiri.

Apabila Umno masih belum menunjukkan deraf hududnya sendiri ini bermakna Umno amnya dan Mahathir sebagai pemimpin boleh dianggap tolak hudud.

Saya tidak mahu mengatakan Mahathir sudah terlalu nyuyuk untuk membuat ulasan mengenai hudud atau pun mengingati kata-kata sendiri? Ia terpulang maklum kepada penjengok blog Merah Tinta ini. - MSO

3 comments:

  1. kenyataan situa kutuk tak mampushh2 akan disokong penuh olih ulaRmak muda umnu al-wahabyi..aku nak tanya klau itu hudud pas mana hudud yg sebenarnya? ya! allah kau panjangkanlah umur2 penentang agama mu ya allah biar mereka2 ini hidup lebih lama supaya melihat kesan2 akibat perbuatan mereka tak kira yg jahil @ yg berilmu...Amin!

    ReplyDelete
  2. BILA 'TERLALU' PANDAI SAMPAI HINA SUNAH NABI,AL QURAN KENA TAFSIR SEMULA MAKA INILAH AKIBATNYA ! MUDAH LUPA DIRI & MARUAH MALAH HARGA DIRI PUN BERTERABUR ! ABU !

    ReplyDelete
  3. Salam tuan,
    Mahathir sememangnya orang cerdik dan kerana kecerdiknyalah orang-orang Melayu dipusingnya sampai 360 darjah memujanya walaupun beliau sedikit nyanyuk. Tetapi tidak mengapa bahawa Allah itu maha adil dipanjangkan usia Mahathir untuk melihat dan merasai peritnya derita beliau nanti apabila kerajaan Malaysia berubah pemerintah.
    Insyallah.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa