Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, August 23, 2012

Kenyataan Dr. M: Apa Perlunya Nizar Berikan Ulasan?

Better the devil you know than the angel you don’t.  - Dr. Mahathir

Sebenarnya kalau tak silap saya kalimah ini pernah diucapkannya pada tahun 1990 lagi
Jadi kalimah ini bukanlah kalimah baru dan bukan sekali ini saja pernah diucapkanya

Pokoknya sudah terang lagi bersuluh siapakah syaitan yang dimaksudkan

Bila dalam keadaan terdesak maka bersuaralah rakan dan kawan syaitan menghasud supaya menyokong golongan ini (syaitan)
Jadi kalau diamati tidak hairanlah kalau dia berkawan dengan syaitan pun sebab selama ini memang makhluk ini selalu menyanggah hukum dan sunnah

Bagi Muslim sejati mereka memang tahu yang syaitan tiadak ada yang baik melainkan jahat belaka. Durhaka kepada Allah dan melakukan kerja-kerja keji yang merusakkan dengan izin Allah
Manakala Malaikat pula semua Muslim sejati sudah kenal dengan sifatnya tidak ada dan tidak pernah membantah perintah Allah melainkan patuh kecuali Azazil bapa kepada segala keturunan Iblis dan Syaitan. Maka setelah durhaka Azazil bukan lagi berada di martabat dan golongan Malaikat tetapi menjadi Syaitan laknatullah.

Golongan laknatullah inilah yang Mahathir menggesa rakyat sokong!
Walau pun berkias, tetapi itulah hakikatnya hati nalurinya.

Jadi siapakah Mahathir sebenarnya?

Nak baca lebih lanjut cerita tentang Iblis dan Syaitan ni kliklah link di bawah:

Kalau BN adalah Parti Syaitan, maka UMNO mestilah Iblis

Lebih baik syaitan: Kenyataan Dr. M mengelirukan

KUALA LUMPUR: Kenyataan berkias bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa "lebih baik (memilih) syaitan yang anda kenali dari malaikat yang anda tidak kenal", boleh mengelirukan umat Islam.
Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin berkata, kenyataan Mahathir itu juga bertentangan dengan akidah Islam yang mewajibkan setiap muslim percaya dan beriman kepada malaikat seperti termaktub dalam rukun iman, sedang syaitan pula katanya, adalah musuh yang nyata bagi orang Islam.

"Berpegang kepada akidah Islam, kita kena percaya kepada malaikat, dan syaitan itu musuh kita.

"Kenyataan (Mahathir) itu agak mengelirukan. Kalau suruh pilih syaitan, itu tidak boleh," katanya kepada Harakahdaily.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang berkata demikian ketika diminta mengulas tulisan terbaru Mahathir dalam blognya chedet.cc semalam.

Dalam entri terbarunya itu, Mahathir berkata lebih baik mengundi “syaitan yang dikenali dari malaikat yang anda tidak kenal”.

Katanya, Barisan Nasional (BN) telah terbukti mendengar keluhan rakyat dan banyak perubahan telah dibuat berbanding Pakatan Rakyat yang menjanjikan banyak perubahan tetapi tiada jaminan bahawa janji tersebut akan ditunaikan.

Mahathir juga berkata tindakan memberikan peluang kepada Pakatan Rakyat membentuk kerajaan selama lima tahun boleh mewujudkan kucar-kacir dan memusnahkan negara.

Membidas kenyataan itu, Nizar yang juga Timbalan Ketua Penerangan PAS Pusat berkata, rekod 54 tahun pemerintahan BN sememangnya telah meletakkan Malaysia dalam keadaan kucar-kacir termasuk soal perundangan, ekonomi dan juga politik.

"Saya tak tahu dia (Mahathir) rujuk syaitan dan malaikat itu kepada siapa. Tapi sepertinya Syaitan itu dirujuk kepada Umno BN. Seperti mengatakan Umno itu syaitan.

"Yang penting kita tak boleh pilih syaitan, kita kena percayakan malaikat," katanya. - sumber

1 comment:

  1. Tun mahadhtir cuma ulang,apa yg pernah di perkatakan oleh ustaz Nik Aziz dulu,tentang kerjasama dgn syaitan.Satu lagi perkara,Tun hanya ahli politik biasa dalam parti umno,tidak mempunyai apa2 jawatan dan merebut apa2 kerusi yg di pertandingkan dalam pilihanraya.Maka apa yg Dato Nizar ulas tentang Tun Mahadhtir sebenarnya telah menempelak muka Nik Aziz.Soal rukun iman,kepercayaan pada Allah,malaikat,Rasul dll,sememangnya telah lama berada di sanubari hti setiap orang islam..

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa