Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, February 9, 2013

Nak Kata Lawak Mungkin Tidak. Nak Kata Tidak, Tapi Lawak....

Tak ke lawak jadinya
Perkara ini berbangkit setelah Tetamu mati di dalam rumah
Mereka membayagkan seolah perkara ini dilakukan oleh orang luar?
Buat perabih boreh kerajaan ajer!
Pembantu Keselamatan Terlatih Lindungi Saksi, Suspek Dalam Siasatan SPRM
PETALING JAYA: Pembantu keselamatan yang dilatih oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan menawarkan perlindungan yang lebih baik untuk saksi dan suspek ketika siasatan dijalankan.
Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pengurusan dan Profesionalisme) SPRM, Datuk Zakaria Jaffar berkata, pembantu itu akan memastikan keselamatan dan keselamatan sewaktu soal siasat atau apabila menghadiri prosiding mahkamah.
"Pengenalan pembantu ini akan membolehkan penyiasat kami untuk memberi tumpuan utama kepada tugas mereka.
"Ia akan membawa kepada kaedah penyiasatan yang lebih cepat dan cekap," katanya selepas menghadiri penutup kursus latihan bulanan perintis tiga bagi 69 pembantu keselamatan yang diadakan di Akademi Pencegahan Rasuah Malaysia (MACA) di sini Jumaat.
Beliau berkata, pembantu tersebut akan mengiringi saksi dan suspek pada setiap masa serta mengendalikan sebarang ancaman.
"Mereka terlatih dalam seni mempertahankan diri serta cekap mengenai langkah-langkah keselamatan," katanya.
Zakaria berkata, pelantikan pembantu tidak disebabkan oleh kes berprofil tinggi Setiausaha Politik, Teoh Beng Hock dan Penolong Pengarah Kastam Selangor, Ahmad Sarbaini Mohamed, sambil menambah bahawa SPRM telah sentiasa mencari untuk meningkatkan kakitangan keselamatan.
Teoh ditemui mati di luar koridor di pejabat SPRM Selangor di Plaza Masalam, Shah Alam, pada 2009, manakala Ahmad Sarbaini ditemui mati di gelanggang badminton di tingkat pertama bangunan SPRM di Jalan Cochrane pada 2011.
Zakaria berkata, pembantu keselamatan adalah berbeza berbanding pengawal yang ditempatkan di pelbagai pintu masuk ke pejabat SPRM di seluruh negara kerana mereka telah terlatih dan bersedia untuk sebarang kecemasan atau kebimbangan terhadap keselamatan.

4 comments:

  1. BERAPA BANYAK KES MATI DALAM LOKAP ? BERAPA BANYAK MATI MASA DALAM SIASATAN BAIK DI BALAI POLIS ATAU TAHANAN PEMERINTAH ? TERLATIH DALAM SENI PERTAHAN DIRI TIDAK JAMIN TAHANAN SELAMAT ! MUNGKINKAH PEMBANTU KESELAMATAN PULA TIDAK MEMBANTU DALAM HAL KESELAMATAN TAHANAN ? ABU JANGAN LUPA !

    ReplyDelete
  2. Salam Mountdweller

    Kesian betui! Apa dibuat orang tak percaya dah! Kecuali Ketua yang atas sekali tu diganti!!!

    ReplyDelete
  3. Amuraria

    Kalau Tamu boleh mati dalam rumah, apa nak diharapkan?

    ReplyDelete
  4. W'salam Yong

    Betul Yong. Sekali buat taik selamanya akan busuk! (maaf kasar sikit)

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa