Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Sunday, October 13, 2013

'Kanibalisme' Di Papua New Guinea: Makan Sup Alat Kemaluan

‘Pontianak’ minum darah, makan mayat anak
Sydney: Seorang lelaki Papua New Guinea (PNG) yang digelar pontianak ditangkap kerana membunuh anak perempuannya dengan menggigit leher, makan mayat dan minum darah mangsa.
Polis menyifatkan kejadian yang berlaku Rabu lalu di kawasan penempatan berhampiran Lae itu sebagai ‘kanibalisme.’ Akhbar memetik kaunselor tempatan John Kenny, antara mereka yang pertama berada di tempat kejadian sebagai berkata, mangsa yang berusia tiga tahun bersama-sama ibunya mengunjungi bapanya apabila lelaki itu tiba-tiba memeluk anaknya dan melarikan diri ke dalam semak.
Menurut Kenny, lelaki itu kemudian menggigit kanak-kanak berkenaan di leher, menghisap darah mangsa dan memakan dagingnya.
Dua kanak-kanak lelaki yang memanjat pokok kelapa berhampiran dan menyaksikan kejadian itu segera lari untuk meminta bantuan.
“Lelaki itu hanya mentertawakan budak lelaki terbabit sambil menghisap darah dan memakan daging anaknya,” kata Kenny.
Apabila penduduk kampung datang untuk menyiasat, lelaki berkenaan mencampakkan mayat anaknya ke dalam semak lalu melarikan diri ke balai polis untuk menyerah diri.
Amalan sihir dan kanibalisme masih diamalkan sebahagian penduduk PNG.
Tahun lalu, polis menangkap puluhan orang berkait dengan amalan kanibalisme. Mereka dituduh membunuh sekurang-kurangnya tujuh orang, memakan otak mereka sementara kemaluan mangsa dimasak sup.
Dalam kes lain pada 2011, seorang lelaki dilihat makan bayi lelaki yang baru dilahirkan isterinya dalam satu ritual sihir. - AFP

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa