Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, March 14, 2014

MH370: Benarkah Raja Bomoh telah dibayar RM1.8 juta?

Huh bengong bin bahalollah kalau benar bagai dikata
Bomoh badot maharaja lawak dibawar  lumayan - duit siapa tu?
Solat Hajat pula diambil keterangan!
Kerja gila sape ni?


Jika ia benar, saya juga ingin dibayar RM1.8 juta duduk atas 'tikar terbang'
Ng Kee SengDikemaskini 03:45PM Mac 14 2014
SEKILAS PANDANG: Seperti kesedihan, kekecewaan dan keletihan mula ditunjukkan oleh ahli keluarga dan rakan-rakan  waris penumpang yang menaiki MH307 tujuh hari yang lalu, kerajaan Malaysia terpaksa menjelaskan beberapa tindakan yang sewajarnya dipersoalkan.

Saya merujuk kepada bomoh kelapa dan "tikar terbang" yang melakonkan telatah aksinya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) baru-baru ini. 

Kegagalan pihak keselamatan KLIA untuk menghentikan dua aksi bomoh yang dilihat memalukan di peringkat global seolah-olah mendapat kelulusan daripada kerajaan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom mempertahankan telatah bomoh sebagai "tiada apa yang salah" hanya kosong dan "sukar dipercayai". 

Sekarang sebuah portal atau blog katakcomel.my telah mendakwa Raja Bomoh telah dibayar RM1.8 juta untuk "tindakan bodoh" beliau, semua atas nama membantu kerajaan untuk mencari pesawat MAS Boeing 777 yang hilang.

Ia seperti menyapukan garam ke luka rakyat Malaysia dan mereka yang mempunyai ahli keluarga di atas kapal jet.

Sekurang-kurangnya apa yang kerajaan Malaysia perlu lakukan adalah untuk memperjelaskan sama ada dakwaan itu benar atau palsu serta melakukan satu tindakan susulan yang sewajarnya. 

Sekiranya kerajaan mengambil sikap berdiam diri adalah sama seperti mengesahkan bahawa tuduhan yang dilemparkan itu adalah benar belaka. Kemudian, ramai rakyat Malaysia, termasuk anda benar-benar, sudah pasti mahu beratur di KLIA untuk "gelombang dua" duduk di atas "tikar terbang" dan dibayar RM1.8 juta setiap seorang. Minda anda, kita semua sama-sama rakyat jiwa patriotik. 

Malah, blog katakcomel.my yang memuatnaik sembilan gambar pada 13 Mac lalu jelas menunjukkan raja bomoh itu sendiri mengisytiharkan dirinya seorang bomoh bersosial dengan pemimpin-pemimpin Umno serta Barisan Nasional. 

Jadi, wahai Encik Kerajaan, sila tampil kehadapan dan berikan jawapan bagi membersihkan isu yang terpalit dengan pantas untuk semua rakyat yang bersemangat ingin membantu anda mencari jet MH370 itu.

1 comment:

  1. Itulah sukarnya menjadi kerajaan. Saya percaya jika kena pada MP PKR terus saja letak jawatan.... Macam Kak Jijah dan Lim Che Cheh yang meletak jawatan sebab untuk mengikis duit rakyat agar habis digunalkan pada benda yang sia-sia.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa