Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, March 13, 2014

MH370: Data enjin MH370 cetus persoalan baru

Satu laporan Wall Street Journal menyebut penyiasat Amerika Syarikat mengesyaki bahawa pesawat MH370 kekal dalam penerbangan selama kira-kira lima jam dalam keadaan yang belum dikenalpasti.

Laporan berkenaan, memetik seorang pegawai penyiasat penerbangan dan seorang pegawai keselamatan negara itu menyebut, pesawat itu mungkin terbang selama empat jam selepas melewati lokasi terakhir yang disahkan.

Laporan itu berdasarkan data yang dihantar secara automatik dan dimuat turun dari program penyelenggaraan dan pemantauan enjin di pesawat Boeing 777 itu, lapor Wall Street Journal.

Data berkenaan membangkitkan persoalan baru mengenai nasib yang menimpa pesawat membawa 239 orang dalam dari Kuala Lumpur ke Beijing itu.

Laporan itu seterusnya menyebut pegawai anti-keganasan negara tersebut kini melihat kepada kemungkinan bahawa pesawat berkenaan mungkin dilencong ke satu lokasi lain selepas alat pengesan dalam pesawat itu dimatikan untuk mengelak dari dikesan radar.
- mk

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa