Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, March 12, 2014

Pulak! - MH370: Dikesan Di Selat Melaka - Tentera Malaysia

Benarkah dakwaan ini?
Sekali kata terputus hubungan dekat dengan pulau di Vietnam (Laut China Selatan)
Hari dapat maklumat dekat Pulau Perak pulak - (Selat Melaka)
Jauh sangat melencongnya.....
Mana satu yang betul ni?
Tentera Malaysia dakwa kesan MH370 di Selat Melaka
Dalam perkembangan yang memeranjatkan, tentera Malaysia mendedahkan mereka mengesan pesawat MH370 milik Malaysian Airlines yang hilang menerusi radar ketika pesawat yang masih hilang itu merentasi Selat Melaka, jauh dari di mana ia melakukan komunikasi terakhir dengan menara kawalan trafik awam di teluk Thailand.
Sumber tentera mengesahkan kepada Reuters Boeing 777-200ER dengan 239 penumpang bertukar laluan dan menuju ke sebelah lain semenanjung Malaysia.
“Ia mengubah laluan selepas Kota Baru dan mengambil altitude lebih rendah. Ia terbang ke Selat Melaka,” kata pegawai tentera, yang diberi taklimat mengenai siasatan itu, kepada Reuters.
Selat Melaka, salah satu laluan perkapalan yang paling sibuk di dunia, berada di pantai barat Malaysia.
Syarikat penerbangan itu berkata, pada Sabtu lalu, pesawat yang membawa 227 penumpang dan 12 anak kapal terputus hubungan selepas Kota Baru, bandar di pantai timur Malaysia. - 11 Mac, 2014. - sumber

1 comment:

  1. Mungkin ianya benar2 berlaku, atau pihak berkuasa sedang dipermainkan ataupun pihak berkuasa yg sedang mempermainkan berita. Macam2 ada, boleh jadi bertujuan untuk mengaburi kita drp satu rahsia besar. Tup-tup nanti pesawat landing cantik di Mongolia, amacam? Jika Peranchis (sekadar contoh) di belakang semua ini, apo nak dikato jang oi. Itulah sebab scorpene tak berani keluar, agaknya.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa