Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, May 9, 2012

Polis Kita Profesional Woo...

Jangan pakai tuduh-tuduh no..
Polis nafi Khalid Ismath ditanya soalan seksual
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Mohd Bakri Zinin menafikan dakwaan bahawa anggotanya mengemukakan soalan bersifat seksual ketika menyiasat seorang siswa, Khalid Ismath.

Mohd Bakri berkata dakwaan oleh peguam siswa berkenaan sebagai satu perkara "mengarut".

"Dakwaan itu dakwaan mengarut kerana siasatan polis dilakukan secara profesional," katanya dalam satu sidang media di Kuala Lumpur hari ini.

Polis menyiasat Khalid berhubung dakwaan bahawa siswa itu menendang seorang anggota polis trafik ketika perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April lalu.

Latheefa dalam satu sidang media semalam mendakwa polis bertanya perkara aneh, termasuk soalan sama ada siswa itu tahu bahawa gabungan BERSIH simpati ke atas golongan homoseks dan sama ada beliau suka melancap.



Berita semalam 8 Mei 2012
Khalid Ismath didakwa ditanya soalan seksual

Siswa Khalid Ismath didakwa telah ditanya soalan-soalan yang bersifat seksual apabila disoal siasat berhubung dakwaan dia telah menendang seorang anggota polis trafik semasa perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April.

NONEKhalid (tengah) telah ditanya soalan-soalan itu ketika ditahan selama 26 jam oleh pihak polis, sebelum seorang majistret menolak permintaan untuk menahan remannya, kata peguamnya Latheefa Koya hari ini.

"Dia telah ditanya mengapa menyertai BERSIH, dan sama ada di tahu BERSIH menyokong LGBT. Dia berkali-kali ditanya sama ada terlibat dalam LGBT dan sama ada dia suka melancap," kata Latheefa dalam satu sidang akhbar.

Khalid ditahan ketika dia secara sukarela pergi ke ibupejabat polis Kuala Lumpur Sabtu lalu untuk membantu siasatan polis berkaitan tuduhan terhadapnya itu.

1 comment:

  1. Salam Uncle;

    Jawapan dari bakri tu biasa jer..., kalau dakwaan dari tertuduh/peguamnya semuanya "Mengarut"

    Tapi kalau dakwaan tu dari Polis... semuanya "Betul"... hahahaha...

    Macamlah tak paham2 dengan sifat Polis Raja Di Malaysia nih... muakakakaaaa...

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa