Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, October 11, 2012

Cakap Bedebah Yang Membawa Rebah!

Aku dah kata Nasha tidak akan berani sekiranya tidak ada backup di belakangnya!

Nasha cakap benda betul - Harun Taib.


Betul?
So neh dah jadi macam pertempuran majlis syura pas vs sesetengah pemimpin kanan pas + ahli + penyokong pas dan pakatan rakyat kah?

Geng mesti mao bekap der. Sapa nak bekap kita kalau bukan geng2 sendiri. Tapi bekap benda betul takdak masalah langsung. Bekap benda tak betul tue yang timbul jadi isu. Harun Taib dah tengok video ka? Tuan Ibrahim man pun dah tengok ka?


Dah tengok apa yang Ustaz Nasha bercakap ka sampai beria2 nak bekap tue? Ini video nya. P tengok dulu. Jangan main nak betulkan aje apa yang geng sendiri ulas.


Datuk Harun Taib berpendapat apa yang dinyatakan Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa itu adalah betul. “Betullah tu apa yang dikatakannya. Islam perlu jadi perkara utama… hal-hal lain perlu jadi perkara susulan,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Ketika ditanya sama ada Nasharudin berhak berkata demikian, Harun berkata, Nasharudin boleh menyuarakan pendapat beliau tidak kira secara dalaman atau terbuka. “Beliau bebas… boleh kata apa sahaja, beliau juga ahli Majlis Syura. Tidak salah beliau gunakan Majlis Syura untuk suarakan pandangan ini.

“Apa yang berlaku sekarang ini ramai yang berkata atas kepentingan diri sendiri,”katanya. Dalam perkembangan sama, Ketua Penerangan Pas Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyifatkan apa yang dikatakan Nasharudin itu sebagai perkara biasa.

“Saya tidak melihat kenyataan yang dikeluarkan oleh beliau (Nasharudin) sebagai sesuatu perkara yang pelik… apa yang diperkatakan adalah sebagai memperingati dasar perjuangan kita,” katanya. -Sumber-
Wait.

Cakap dap menganjurkan satu majlis open dan kemudian nya secara terangan2 mendoakan bahawa mahu malaysia menjadi negara kristian setelah pakatan rakyat memenangi pru tanpa bukti walaupun dap sarawak dah nafikan ia, bukan sesuatu yang pelik ek tuan ibrahim man? 

Boleh ustaz nasha menuduh begitu atas nama majlis syura ek ustaz harun taib?  

Oke. So sekarang kita anggap je la majlis syura = yang tuduh2 benda tue. Sekarang bukan nasha jek kena buktikan tuduhan tersebut, majlis syura pun kena buktikan sekali la dah mereka pakat2 sokong.


Aku ingatkan majlis syura nak diam2 dan bincang sesama sendiri dulu. Rupanya majlis syura pun sokong tuduhan nasha. Well done.


kah kah kah

Read more: http://amenoworld.blogspot.com/

4 comments:

  1. Abe,

    Sangat menarik perkembangan ini. Nampaknya promoter "kerajaang perpaduang" sorang demi sorang keluar menyokong rakan mereka.

    Promoter diatas adalah diantara yang paling tegar kerana jika ada kesempatan beliau akan bersuara menabur paku-paku diatas jalan politik Pakatan. Saya sudah lama memerhatikan tindakan promoter ini. Dia agak konsisten bila ada kesempatan berbanding geng-geng yang lain.

    Setakat ini, promoter bekas guru sahaja nampaknya lebih cerdik kerana semenjak perkara ini diputuskan di dalam muktamar PAs yang lalu, dia sudah tidak menyebut idea "kerajaang perpaduang" ini.

    bat8

    ReplyDelete
  2. Anon 6:19 PM

    Memang menarik untuk diikuti. Paku-paku yang ditabur akan sangkut sekiranya kita beremosi.

    Apa yang saya nampak banyak ekor lagi ular yang menyerupai belut di dalam kawanan ikan di kubang itu!

    ReplyDelete
  3. Salam Yob Mountdweller

    Jangan samapi pada tahap riak sudah ler. Allah pun tak suka pemimpin yang riak.

    ReplyDelete
  4. W'salam Yong

    Nampak ciri-ciri tu sudah ada...
    Tapi yang pasti, kalau Yong masih ingat dia ni selalu membela puak-puak UG dari dulu lagi!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa