Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, October 8, 2012

Projek Mahathir Jual Kedaulatan Negara?

Woii Makcik.....
Betul ker ni?
Kalau betul memang 'Gila..... '
Babi punya negarawan!
Di mana Presiden Perkasam yang bermulut longkang tuuu... 
Di mana Guru-Guru Silat yang pelat tuuu.... 
Di mana segala mamak mulut busuk yang mengaku Melayu Tuuu.... 
Ini mamak tongkang dah gadai negara semata-mata kerana undi dan kuasa! 
Gila, memang sahih gila! 

Surirumah akui dapat warganegara dalam 'Projek Mahathir'

Seorang penduduk Sabah mengakui menjadi sebahagian daripada "Projek Mahathir" dan mendapat taraf kewarganegaraan Malaysia selepas memasuki negara ini secara haram dari selatan Filipina.

Surirumah berkenaan, Fawziah Abdul, 50, dalam laporan agensi berita Reuters itu berkata beliau juga ingin menyampaikan penghargaannnya kepada bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad atas peluang itu.

"Saya merupakan sebahagian daripada Projek Mahathir... Saya diberitahu supaya pergi ke satu pejabat dengan dua keping gambar dan sedikit wang," kata Fawziah dalam laporan itu.

Fawziah juga menunjukkan kad pengenalan yang menyatakan beliau sebagai seorang warga yang dilahirkan di Sabah, menurut laporan itu lagi.

Beliau seterusnya menjelaskan bahawa "Projek Mahathir" itu merupakan "rancangan sulit" yang dikatakan telah diluluskan Mahathir.

Projek berkenaan, menurut Reuters, membantu memacu peningkatan populasi Sabah kepada lima kali ganda sejak 1970 dan menjadikan negeri itu sebagai simpanan tetap untuk undi kepada BN.

Laporan itu juga memetik kenyataan seorang pengkaji politik di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Sabah yang berkata, kekecewaan masyarakat minoriti di negeri itu boleh menyebabkan Pakatan Rakyat berjaya meraih sehingga 10 daripada 25 kerusi parlimen. - mk

1 comment:

  1. Benda rumit. Tolong jgn samakan org Islam Mindanao itu PATI dari Filipina. Mindanao tak pernah dijajah oleh Sepanyol dan Amerika. Filipina 'menjajah' Mindanao dgn pertolongan PBB.

    Utk Sabah bahagian utara pula. Jgn labelkan org Tausug itu PATI dari Filipina. Kepulauan Sulu adalah milik Tausug yg Islam, dan sekarang dijajah oleh Filipina.

    Ianya sama spt cerita org Kelantan yg ada 2 IC. Satu IC Malaysia, dan satu IC Siam. Ianya isu rumit dan kemudian diambil kesempatan oleh mahathir mamak kutty.

    Sebelum merdeka, org Islam Mindanao dan Sulu menjadi amalan biasa keluar masuk Sabah, dan ramai sanak saudara dari Bajau adalah dalam rumpun itu.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa