Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 8, 2013

Kesian Mat Yo: Selepas Bini Buat Malu, Hidung Pula Bertemu Siku....

‘Saya tak sengaja’
Oleh Azlan Hafeedz
Kota Bharu: Penyerang Kelantan, Indra Putra Mahayuddin akhirnya membuka mulut apabila menafikan sengaja menyiku muka Norshahrul Idlan Talaha atau Mat Yo sehingga menyebabkan pemain Johor Darul Takzim (DT) itu mengalami kecederaan hidung dan terpaksa mendapatkan rawatan susulan.
Sambil menyatakan dia langsung tidak menyimpan niat jahat untuk mencederakan bekas pemain The Red Warriors (TRW) itu, Indra Putra berkata, sebagai pemain profesional, dia menghormati peraturan bola sepak negara dan sedar sebarang kekasaran yang dilakukan secara sengaja boleh mengundang padah. 
“Saya tidak melakukan apa-apa (kekasaran) terhadap Mat Yo. Ketika itu, berlaku perebutan bola 50-50 antara saya dengannya. Lagipun, perkara itu berlaku betul-betul di depan pengadil dan juga penjaga garisan. Seandainya saya melakukan kekasaran itu secara sengaja atau mempunyai niat jahat terhadap Mat Yo, tentu saya akan dikenakan tindakan tegas oleh pengadil, termasuk dilayangkan kad merah. 

“Malah, Mat Yo atau pemain Johor DT lain akan ‘terkam’ saya jika sengaja melakukan kekasaran itu. Tapi mereka tidak berbuat sedemikian kerana melihat secara jelas bagaimana kejadian itu berlaku,” katanya yang menyerahkan perkara itu kepada Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA).
INDRA PUTRA (tengah) didakwa sengaja menyiku Norshahrul
Harian Metro semalam melaporkan Indra bakal berdepan tindakan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) selepas dia didakwa menyiku Norshahrul ketika pertembungan suku akhir kedua Piala Malaysia di Stadium Sultan Muhammad IV Sabtu lalu.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa