Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, March 6, 2014

Gunakan akal fikiran bukannya jadi pembuli untuk memenangi sokongan

04:30PM Mac 06 2014
KOMEN PEMBACA: Pihak polis bertanggungjawab terutamanya dalam operasi Lalang kerana ketegangan kaum yang dicipta oleh pembuli yang kurang bijak berfikiran tipikal dalam kalangan individu yang terlalu angkuh atas nama bangsa dan agama yang memegang berkuasa dan telah melakukan lebih berbahaya daripada yang baik untuk penyandang BN.

Daya pemikiran dan kesopanan adalah keperluan hari ini bukannya bersifat seperti binatang. Jenis ini hanya menjejaskan golongan baik dalam barisan mereka sendiri. Bagaimana anda mengharapkan para pengundi kecewa untuk mengundi hanya disebabkan oleh seseorang bigot yang taksub yang mempunyai banyak ruang?

Tetapi kebenaran yang sebenar adalah ada beberapa polisi yang tidak lagi sah atau dari segi aplikasi negatif negara  yang perlu disemak semula atau diubah dengan ketara jika kita ingin mendapatkan kembali ke landasan  negara perlembagaan yang satu-satunya cara kita boleh bergerak ke hadapan bersama-sama, tetapi semestinya sentiasa mengikuti sejajar tetapi dengan tiada terlalu jauh di belakang. - Yuen Yuet Leng 

Peter Lee: Kenapa menggunakan rakyat Malaysia sebagai mangsa (victims), taktik lama menyalahkan kaum Cina untuk memenangi undi Melayu sudah berakhir. Terdapat kira-kira 100 pelampau dan sebagainya, muka-muka yang sama atau Perkasa yang melaungkan, Melayu tulen.

Itazzee Home: Jawapan yang cepat daripada BN adalah dengan menandatangani MOU dengan Khalid untuk mendapatkan kredit bagi dirinya sendiri kerana Anwar akan mendapatkan jawatan menteri besar. 

Woo Chee Kong: Cuba lagi sampai berjaya. Jika berjuta-juta tidak melakukan penyalahgunaan, mungkin berbilion-bilion berjaya diselamatkan! Jangan dengar kata Humpty Dumbty kerana dia memerlukan 'dough' selama lebih 'subs'. 

Kamarudin Mohammad: Pengundi Cina boleh terus mengundi untuk Pakatan ... tidak ada apa-apa yang merunsingkan Umno dan BN! 

Taring Ji: BN terdesak untuk memberi harapan dan jaminan palsu kepada orang ramai.

Komen-komen ini adalah berdasarkan daripada artikel “Is Kajang a by-election too far for Umno?”
- sumber

1 comment:

  1. kesian tengok depa ni sedangkan pihak yang ada kuasa melihat saja. apa yang nak dilawan entahlah

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa