Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, September 28, 2015

Saman kerana Hudud

TIMBALAN KETUA KESATUAN ULAMAK SEDUNIA, TUAN GURU HJ ABDUL HADI AWANG BAKAL DI SAMAN KERANA :

BERUSAHA MENGEMUKAKAN PRIVATE'S MEMBER BILL DI PARLIMEN UNTUK MENGUKUHKAN UNDANG-UNDANG HUDUD DI MALAYSIA.

PERBICARAAN KES SAMAN TERHADAP YB. DATO' SERI TUAN GURU PRESIDEN PAS BERKAITAN PRIVATE MEMBER'S BILL DI PARLIMEN...

PADA 28/9/2015 (ISNIN)
JAM 9.00 PAGI
MAHKAMAH TINGGI JALAN DUTA, KUALA LUMPUR.

Siapa yang berkelapangan hadir , dijemput turun untuk memberi sokongan.

PERBICARAAN KES SAMAN TERHADAP YB. DATO' SERI TUAN GURU PRESIDEN PAS BERKAITAN PRIVATE MEMBER'S BILL DI PARLIMEN...

PADA 28/9/2015 (ISNIN)
JAM 9.00 PAGI
MAHKAMAH TINGGI JALAN DUTA, KUALA LUMPUR.

Penyaman:

1. Mansoor bin Saat
2. Azira binti Aziz
3. Hasbeemaputra bin Abu Bakar
4. Hazwany binti Jamaludin

Disaman:

1. YB Dato Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi
2. Pandikar Amin bin Hj Mulia
3. Hj Ismail Mohd Said
4. Ronald Kiandee
5. Roosme binti Hamzah

Saman ini menyebabkan Speaker dewan rakyat terpaksa tangguhkan Private Bill sehingga kes ini selesai.

Semoga Allah swt menghukum ke empat2 orang Islam yang khianat agamanya sendiri.

Sebarkan bagi menunjukkan solidariti.

16 comments:

  1. Tak tahu nak cakapla pasal ni. Cuma nak kongsi cerita hujung 50an dan awal 60an di Kuala Lumpur. Yang bercerita dan yang terlibat semua dah mati. Yang mendengar dan ingat kan cerita tu pun tak ramai yang hidup lagi. Pertama ada seorang imam yang bertugas disebuah masjid ditepi sungai. Suatu Jumaat ia telah berkata dalam khutbah berbunyi lebih kurang macam ni, 'senbahyang sembahyang juga, kuda main juga, pertandingan membaca Quran dibuat juga, kencing berdiri goyang-goyang'. Imam ni kena gam. Kemudian satu lagi lawak zaman tu ialah kalau buat hukum Islam (masa tu perkataan 'hudud' tak terkenal maklumlah Melayu memang ramai jahil sejak dari dulu), kuari di Batu Caves akan cepat kehabisan batu!!. Hujah ni dari seorang menteri nasionalis. Dia berkata begitu mungkin pada zaman itu juga ramai orang Melayu (Islam ) berzina!!! Yang hairannya tak ada pulak suara yang mengatakan ungkapan itu salah dan mempermainkan hukum Allah s.w.t.!!

    ReplyDelete
  2. memang itulah tujuan saman ini. supaya ruu ekjs tidak dpt dibentangkan. knp susah sgt nak faham?

    hudud ini mainan hadi dan umno utk tendang geng yg menentang ug. yg tinggal dlm pas hanyalah pemimpin ug sj. ug ni diilhamkan oleh haron din yg jadi murshidul am pas skrg. org yg jd balaci ialah nasha dan hasan ali. hasan ali dah kena pecat. tp nasha masih lg ahli pas wlpn kehulu kehilir ikut najib.

    ug ni ditentang sepenuhnya oleh almarhum TGNA. almarhum pernah keluar kenyataan nak ludah org itu.

    knp hadi dan haron begitu lunak dgn najib wlpn najib songlap rm2.6bil? knp skrg pas mendapat liputan media umno? knp skrg umno puji pas?

    MANA PERGINYA AMANAT HADI?

    sesi parlimen lepas hadi cabut pergi mkn mi di jepun wlpn ruu ada disenaraikan. tak kan tak tau?

    ReplyDelete
  3. Macam macam

    Tak ada MASYOOKKKKKKKKK!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Belom boleh menghukum mereka dgn tuduhan khianat lagi.........itu adalah enekmen 355 1965 syariah kelantan, bukan hudud. Pas kelantan dan hadi pun tidak kurang sinis nya dalam membuat tuduhan kpd umat lantaran Pvt bill ini, maka memang layak disaman. Mungkin juga ini agenda amno untuk memberi Pas ruang menagih simpati dari umat islam melayu atas nama hudud.

    Politik Pas dah sama Politik ameno dah!

    ReplyDelete
  5. Abe
    (Speaker terpaksa tangguh private bill.)
    Agak2 bila nak selesai kes mahkamah tu.
    Dkt pru 14?lps tu tangguh lg ke pru 15?
    Sy nak ke jepun la abe hehehe

    ReplyDelete


  6. Salah kan Presiden lah. Suka-suka main bentang.

    Ramai lagi yang tak faham cara perlaksanaan nya adil atau tidak. Buat pemilihan pun tak ikut Islam, macamana ? Yang beriya nak bentang pun suka-suka buat U-turn dan kemungkinan besar, Presiden ponteng perbicaraan pun ada.

    Orang PAS pastikan dulu yang empat orang tersebut bukan ahli UMNO ya.

    Jangan lah nak cover, kes mahkamah tak ada kena mengena dengan penangguhan. Kalau Parlimen lulus, kes mahkamah pun tertolak lah...

    ReplyDelete
  7. Saman Allah SWT sekali, buat apa saman Hadi? Hadi tiada pun hudud akan terus diperjuangkan oleh pengganti Hadi. Hudud bukan Hadi yang punya, ianya milik Allah swt.

    ReplyDelete
  8. dalam kelelompok binatang tiada manusia
    dalam kelompok manusia ada binatang
    jauhi dari puak yang menentang hukum hukum Allah
    dulu ada orang omno saman pasai hudud jugak
    hidup pun dibumi milik Allah akan dimatikan oleh Allah
    ada hati nak lawan Allah
    hati dah dimatikan oleh Allah
    dah tak nampak kebenaran dari Allah

    ReplyDelete
  9. Mmg komen duk pakai otak sama la puak2 umno selama ni paham hudud tu PAS yg cipta. Tu yg kluar perkataan hudud PAS. Cuba pi belajar agama dlm2. Kt mana2 ustaz yg faham agama di muka bumi ni. Biar buat ulasan yg tak tunjuk kebodohan org Islam sendiri.

    ReplyDelete
  10. Anon 3:40, tolong baca bab hudud sat! Tanggung jawab melaksanakan hudud adalah kpd Pemerintah (penguasa), hadi tak nak menang PRU, tak nak jawatan, jadi wakil rakyat pun tuang sesi sidang berkali2, ajak berbincang dgn PR pun tuang, agak2 boleh ke dia dgn Pas kini memperjuangkan dan laksanakan hudud? Ade ketua Pemuda dok dlm parlemen bisu.....ade panglima siku&lutut, kerem satu badan sampai lidah kelu. Harapkan serban besar je nak laksana hudud? Macam lagu P Ramlee je lah, "nko laksana bulan". Allah maha bijaksana maha mengetahui dan atas sebab tu lah Pas tak akan menang dgn hadi dan arun din............... Nko masih dlm mimpi ke? Tag line istiqomah sampai menang? Itu lah candu ameno buat Pas! Cuba bagitau sat dalam muka bumi ni kat mana yg ada hukum hudud dilaksanakan dan kenapa ia gagal........jawabnya kerana islam perkauman lah macam hadi dan arun din. Penguasa dzalim yg tak mau laksana hudud tak ditentang, DAP pulak yg dia tentang........hari2 dok maki DAp, bodoh ke apa pas ni? Lantak nko lah Pas, jangan jadi macam iblis dah le, memperbodohkan umat, hakikatnya dia yg binasa secara kekal!

    ReplyDelete
  11. Hadi Awang ni macam Kutu Babi sahaja. Berpolitik menyusahkan rakyat dan mengelirukan penganut Islam di negara ini. Apa gunanya mewujudkan PAS sekiranya hanya menjadi parti nyamuk dan mengelirukan rakyat? Nak memperjuangkan hak rakyat jauh sekali, nak memperjuangkan Islam? Tanpa PAS pun ramai yang sudah Islam di era 50-an dan sejak penubuhannya berapa ramai telah diIslamkan oleh PAS? PAS hanya sebuah parti yang mengutip derma dari rakyat untuk mengenyangkan perut pemimpin (penceramah) dan kutu babinya. Ingat di Indonesia dan China pun tiada PAS tapi berjuta rakyat yang bangun dan memperjuangkan Islam.

    ReplyDelete
  12. Ya aku setuju dgn anon 3.40 nanti mgkn puak2 dok reti baso ni nok saman dgn Nabi SAW sekali ............ dan berduyun2lah pembenci2 hukum syariat Islam akan sokong termasuklah macai dan balaci serta tentera2nya .

    ReplyDelete


  13. Orang saman pun bukan bodoh. Bukan tak reti hukum Allah. Dia orang akan guna hujah selain dari hujah Hj Hadi.

    Yang permainkan hukum bukan Allah tapi Hj Hadi. Itu sebab Hj Hadi kena saman. Jika Hj Hadi hebat dan benar, kita tenguk keputusan mahkamah yang di pimpin oleh Perdana Menteri Hj Najib.

    Hj Hadi lawan lah supaya kes ini dibicara di mahkamah syariah. Pastikan lah berjaya sebab kalau gagal, lain kali jangan gatal nak buat hudud.

    ReplyDelete
  14. Anda akan di dakwa di mahkamah allah atas apa yg anda cakap @ tulis.

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa