Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 9, 2012

Tak Marah Tapi Tergelak, Dah Tahu Memang Dia Kapir

Karim Ait-Fana, seorang pemain bolasepak beragama Islam telah bersujud syukur setelah berjaya menjaringkan gol dari luar kawasan petak penalti.

 Tetapi perbuatannya itu telah disalah tafsir oleh pengulas sukan BBC, Gary Lineker ,bekas bintang bolasepak England, yang berkata: "Satu usaha hebat dari Karim Ait-Fana, yang menjaringkan gol dari luar kawasan dan kemudian makan rumput .... seperti yang anda lakukan."

Akibatnya, komen tersebut telah mencetus kemarahan segera di Twitter. Seorang penonton menulis di Twitter: "komen Lineker mengenai Islam kata-kata yang sangat bodoh dan [salah] kejahilan semata-mata." Menyedari kesilapan tersebut, Lineker berkata: "Saya minta maaf tetapi saya tidak sedar agama setiap pemain '."

Kutip dari blog al-Husseyn

2 comments:

  1. walaupun kaya dan terkenal tetapi masih jahil tentang dunia.

    ReplyDelete
  2. fidel castro

    Jenis pemikiran katak di bawah tempurung!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa