Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Monday, April 15, 2013

Mati-Mati Aku Ingat Manusia Kepala Botak Ni Cerdik....

Maaflah kerana tersalah time published. Sepatutnya jam 8.00 pagi tadi....

Rupanya harapkan kepala jer botak, otanya tadak!
Ko baca komen dia kat bawah ni :
'Penglibatan secara langsung bekas pegawai tinggi angkatan tentera dalam politik khususnya di pihak pembangkang dikhuatiri boleh menggugat keamanan dan keselamatan negara'

Dia ingat anggota parti pembangkang menjadi pengkhianat dan derhaka kepada Agong serta menggadai kedaulatan negara
Dia lupa yang menjadi pengkhianat sebenar adalah ayahnya sendiri yang memberikan MyKad terbang kepada warga asing
Lagi pun cuba tengok siapa yang dermakan Pulau Batu Puteh kepada Singapura?
Siapa yang serahkan tanah Tanjung Pagar kepada Singapura?
Siapa pula yang serahkan dua medan Minyak Blok L dan M milik Malaysia kepada Brunei?.
Dia ingat bila Pembangkang itu akan jadi Pembangkang selama-lamanya
Itulah tahap cerdik bakal MB Kedah!

Dia ingat semua bekas pegawai tentera tu bodoh ker?
Boleh diheret-heret, tanpa menilai dan berfikir?

Rupanya dia anggap semua orang bodoh boleh diheret ke sana-ke mari 
Macam lembu-lembu belaan UMNO tu ker?

Mereka bebas memilih dan memilai parti mana yang baik bagi mereka 
Kalau senang diheret-heret, kenapa tak heret masuk UMNO?

Dengkilah tu sebab mereka tak masuk UMNO.....

Ahad April 14, 2013
Trend Heret Bekas Tentera Sertai Politik Tidak Sihat - Mukhriz

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir berkata, taktik pembangkang mempergunakan kumpulan berkenaan untuk kepentingan politik merupakan satu perkembangan yang tidak sihat.
"Trend baru ini yang digunakan pembangkang ini perlu ditolak kerana kita tidak mahu rahsia keselamatan dan ketenteraan negara bocor kepada musuh.
"Kadang-kadang mereka mengeluarkan kenyataan yang dianggap sebagai rahsia negara, sudah tentu nanti ia akan digunakan oleh musuh kita di luar," katanya ketika berceramah di Pentas Pemuda di sini.
Setakat ini pakatan pembangkang menamakan dua bekas pegawai tinggi angkatan tenteta sebagai calon mereka pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) 5 Mei nanti.
Bagi kerusi Parlimen Baling di Kedah, PAS menamakan Brigedier Jeneral (B) Datuk Najmi Ahmad sebagai calon manakala Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein diumumkan sebagai calon Parlimen Johor Baharu mewakili Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Mengulas lanjut Mukhriz berkata, Malaysia merupakan satu-satunya negara di Asean yang tidak mengamalkan kerajaan berasaskan ketenteraan.
Menurutnya Malaysia terbukti berjaya mengekalkan kestabilan negara apabila mengamal sistem pembentukan kerajaan yang dipilih oleh rakyat dan diwakili oleh orang awam.
"Kerajaan negara ini merupakan kerajaan yang dipilih oleh rakyat dan bukannya melalui rampasan kuasa.
"Penglibatan bekas pegawai tertinggi dikhuatiri mencetuskan banyak masalah kerana kita tak dapat tahu apa kesannya nanti," katanya


Layan video ni jap macam mana perangai ayah dia

6 comments:

  1. bila bapak pun pengkhianat tersohor anak pun sama khianat tersohor ! mamak pengkhianat sekandang si kitul & mandaliar macam ni pun boleh perlembu banyak melayu ! alahai hairan bin ajaib ! ABU !

    ReplyDelete
  2. kesian kat budak ni, muda-muda lagi dah bahlol, biasanya org botak ni cerdik rupanya yg sekor ni akalnya sama aje dengan keldai.

    ReplyDelete
  3. Kalau Ambiga, Mahathir nak rampas kerakyatan, kita rampas kerakyatan Mahathir dan perhanyutnya ke lautan Hindi untung-untung sampai ke Karala. Boleh orang Karala di sana buat sajak 'Karala Mudah Lupa'. Takleh hanyut sorang-sorang nanti susah diakan dah tua, jadi kena hanyut dengan anak-anaknya sekali... untung-untung jadilah anak yang soleh... kalau tak untung... anak-anak kau jadi kau umpan untuk menangkap ikan semasa tongkang hanyut.

    ReplyDelete
  4. masa belajar di mrsm dulu pun dia ni tak lah berapa cerdik, terkejut juga tgk dia ni mashuk politik...tiada wibawa....cerdik ni bukan boleh dibuat buat, betul dak.hehe

    ReplyDelete
  5. Hoi mukriz engko pegi nasihatkan bapak engko lagi baik...dasar kerabat mamak mandaliar tak habis2 buat citer fitnah adudomba pegiiii dahhhh poooorahhhh

    ReplyDelete
  6. Bekas pepelajar mrsm pkln chepa kelantan kenal sangat mangkuk hayun ni...bukannya jenis genius harapkan bapak bekas pm jerr kalautak haussssss

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa