Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, October 1, 2013

Kumpulan Tolak ISA Di Parlimen

Published: Selasa Oktober 1, 2013 MYT 11:29:00 AM
Updated: Selasa Oktober 1, 2013 MYT 12:18:34 PM

Kumpulan Bantah Pindaan Akta Pencegahan Jenayah di Parlimen
KUALA LUMPUR: Kira-kira 30 orang ahli 'Gerakan Tolak ISA 2.0' yang pembantah pindaan Akta Pencegahan Jenayah (PCA) cuba membuat kecoh di Bangunan Parlimen apabila mereka duduk di atas lantai serta mendesak untuk bertemu dengan Menteri Dalam Negeri. Kumpulan berkenaan berkumpul di pintu pagar bangunan Parlimen.
Mereka mendakwa akta berkenaan bertentangan denga hak asasi manusia kerana ia membenarkan tahanan tanpa perbicaraan yang dikaitkan sebagai Akta Keselamatan Negeri yang kedua.
Kira-kira 10 penunjuk perasaan menyerahkan memorandum kepada Setiausaha Kementerian Menteri Dalam Negeri Muhammad Sade serta Pegawai Khas Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Zaihan Thambi yang meminta agar akta tersebut di tarik balik.
Kumpulan tersebut turut bertemu dengan Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar.
"Saya akan bincang kandungan memorandum tersebut dengan menteri. Saya tidak mahu ulas mengenai pembentangan akta tersebut kerana bukan saya seorang yang membuat keputusan," katanya.
Sementara itu, Ahli Bukit Gelugor, Karpal Singh berkata: "Mereka (kerajaan) harus membuat perubahan dalam PCA."

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa