Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, September 4, 2015

Anak bekas IGP yang dibunuh pula bersuara........



Norman Goh

Bapanya Tan Sri Abdul Rahman Hashim menjadi ketua polis negara (IGP) daripada 1 Februari 1973 sehinggalah dibunuh pada 7 Jun 1974.
“Bapa saya buat pengorbanan besar kepada pasukan polis dengan terima tujuh butir peluru.
“Saya tidak nampak IGP lain akan buat macam ini. Kamu nampak?” soal Najib Abdul Rahman, 58, kepada Malaysiakini.
“Oleh sebab itu apabila kepimpinan dalam pasukan polis dibimbangi, saya jadikan bapa saya sebagai penanda aras.”
Abdul Rahman satu-satunya ketua polis ditembak mati di Malaysia. Beliau menjadi korban di Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur.
Pembunuhan itu dikaitkan sesetengah pihak dengan ancaman pasukan bersenjata komunis.
Najib menjelaskan tulisannya di Facebook semalam, yang menyaksikan kritikan terhadap IGP baru Tan Sri Khalid Abu Bakar dilontarkan.
Mungkin kamu juga berani...
Dalam siri tulisan itu, Najib mengenang kembali bagaimana sekumpulan ahli politik hadir ke rumah timbalan perdana menteri sebelum ini Tun Dr Ismail Abdul Rahman selepas kematiannya dan berspekulasi berkaitan pengganti.
Tidak senang dengan tindakan kurang sensitif itu, bapanya kemudian tampil dan memberi amaran untuk menangkap jika masih bercakap soal itu.
“Siapa cakap tentang penggantian saya akan tangkap kamu semua,” kata bapanya, menurut Najib yang berada di situ ketika kejadian.
Najib bagaimanapun berkata beliau tidak melihat Khalid mempunyai keberanian sama.
“Mungkin kamu ada (keberanian), tetapi tidak tunjukkan.
“Saya boleh cakap dengan bangga bagaimana bapa saya berdiri di depan ahli politik,” katanya.
Najib dalam tulisan-tulisan terbarunya membangkitkan isu perpindahan pegawai kanan Cawangan Khas (SB) polis yang menurutnya tidak mendapat pembelaan Khalid.
Beliau juga kelihatan tidak puas hati dengan kenyataan polis hendak menyiasat bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad kerana hadir ke perhimpunan BERSIH 4 bagi menuntut pengunduran perdana menteri.

14 comments:

  1. Anak IGP ini lebih layak jadi IGP TAHUN 2015 datipada Budak Bahalol.

    Tengok muka pon kita tahu Otak Bahalol nya.

    Kepala Otak !!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Khalid terbakar ke? Rentong....! kah kah kah

      Delete
  2. Baru dpt tangkap kenapa pas tak nak pecat ahli pas. Rupanya supaya mereka keluar parti dgn harapan baiah taklik isteri berlaku.

    Ya Rab....apakah jenis parti yg pemimpinnya bersifat buruk perangai dan hati spt ini? Parti seperti inikah yg akan kita pilih utk mentadbir negara dan agama kita?

    Sesungguhnya, parti seperti ini perlu dijauhi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salahkan parti secara umum je. Sama la ngan amno. Yang pelingkup parti adalah penggerak aka pemimpin aka manusia. Parti boleh buat apa? Kah kah kah

      Delete
  3. Kalau pas pecat depa dulu pulak hang dok akan kata mcm mcm lg.pas bongkak la bodoh sombong la tak kenang budi la kejam la sbb pecat ahli sendiri yg baik hati lg bijaksanasini.bila dah tak suka tu nampak buruk saja la.cuba ikut nasihat mahfuz tu jgn nak jd batu api sgt.yg rugi org org kita juga.jgn didengki kpd pas putrajaya pula terlepas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro apa perlu puak2 yg cakap lidah bercabang d bela. Presideng Pas pis pus nimmenang hati busuk lagi membusukkan. Allah dah tunjuk apa isi hati busuk Pas.... Lebih teruk Dari Umno.

      Delete
  4. PARTI PAS DAN PERLEMBAGAANNYA TAK ADA YANG SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA YANG SALAH DAN BERBUAT ONAR > SEMUA ini kerana DIA dan pemimpin jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
    1.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
    2. Muktamar dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
    3. ahli mengeboo pemimpin2 pro, sebelum muktamar suruh keluar parti TAPI bila nak tubuh GHB slps muktamar mereka mula MEROYAN
    4. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
    5. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
    6. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor dan kutuk PKR tp masih mau bersama-sama geng PKR takut parti lenyap pengaruh.
    7. Jadi calon Pas kena Cagar BINI.....Baiah yg bidaah-kesesatan
    8. dia selalu ponteng sidang parlimen?
    9. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
    10. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula MACAM seronok gila guna Cai
    dan banyak lagi...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA

    ReplyDelete
  5. bukan pas yang bahalol .......YANG BAHALOL ADALAH WAKILRAKYAT-WAKILRAKYAT YANG BERKENAAN.... sebelum berbai'ah mengapa tidak fikir sedalam-dalamnya tentang bai'ah itu....??? mereka sudah bersumpah, adakah dengan senang-senang boleh lupakan sumpah ...??? kalau kapir tak mengapalah .....!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la Umno cakap. Pas ni pati ajaran sesat bro.

      Delete
  6. PAS...Parti Akan Sesat.....

    ReplyDelete
  7. PAN parti auta negara @ parti kuali kerjanya 'goreng mengoreng' sampai hangit .............. fitnah dan tohmahan sbg survival politik ............ adik beradik PKR parti kelentong rakyat !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pas lagi teruk bro. Fitnah menang jadi mainan harian ularmak Pas. Busuk sungguh hati perut depa.

      Delete
  8. patut pas ini di kuborkan aje,klu di biarkan ulamak2 sesat ni memerintah negara juga,tanda2 malaysia akan melingkup le di buatnya

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa