Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, December 17, 2016

Surat Tuntutan PAS: Ini jawapan Clare Rewcastle-Brown

Surat tuntutan PAS satu 'political gesture', kata editor S'wak Report
mk - Hari ini, 11:56 tengahari      Hari ini, 12:24 tengahari
Editor Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown berkata surat tuntutan yang disampaikan kepadanya dari PAS adalah satu 'political gesture'.

Surat itu, yang disampaikan kepadanya di alamatnya di London pada hari Selasa, dilaporkan berhubung dakwaannya bahawa parti Islam itu kononnya menerima RM90 juta dari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

"Saya menganggap tindakan mereka itu sebagai satu 'political gesture' dan satu penyalahgunaan protokol yang mereka mahu eksploitasi," kata Rewcastle-Brown kepada Malaysiakini dalam emel malam tadi.

Beliau juga berkata tiada prosiding mahkamah yang telah dimulakan.

Semalam, Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan dilaporkan berkata notis tuntutan "Letter of Claim Pursuant to the Pre-Action Protocol for Defarmation" itu menyenaraikan tiga tuntutan terhadap portal berita terbabit.

Ia menuntut Sarawak Report membuang artikel yang mendakwa PAS menerima RM90 juta dari perdana menteri Malaysia dan membuat permohonan maaf mengikut terma-terma yang dipersetujui oleh PAS.

Ia juga meminta laman web pemberi maklumat itu memberikan jaminan untuk tidak menyiarkan dakwaan yang sama pada masa akan datang.

PAS telah menafikan sekeras-kerasnya dakwaan itu dan berikrar untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Rewcastle-Brown di UK.

2 comments:

  1. Takiyuddin, when will SR will be summoned. Postpone again ke....

    ReplyDelete
  2. Lebih kurang sama macam umno nak saman SR......yalah.....ke mana tumpahnye kuah kalau tidak ke nasi......maklum ajelah ------>POLITIK MATANG

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa