Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, December 24, 2016

Syiah: Sejarah tidak pernah membuktikan mereka ingin berperang dengan Kristian.

Sejarah syiah tidak pernah membukti mereka ingin berperang dengan Kristian. 

Bacalah sejarah!! 
Taqiyyah mereka lebih tebal dari senjata mereka. Yang ada sekarang ialah penyembelihan kaum sunni di Irak dan syria  yang dilakukan secara licik oleh pimpinan Syiah yang menguasai politik Irak dan syria tajaan Amerika Iran dan Russia serta Israel . Sepanjang sejarah, hanya kaum sunni yang membuka wilayah, kota dan negara dan mengibarkan bendara jihad menentang kuffar.

Adapun syiah sejarah mereka ialah memerangi para pemerintah dan mengkhinati beberapa ibu kota umat Islam, termasuk Baghdad pada zaman lampau. Ini bukan penyataan ekstrimis sunni, tetapi realiti yang dicatatkan oleh sejarah.

Sejarah ialah guru kita yang mengajar bagaimana kita menilai.

Jangan lupa juga, bahawa kemenangan Khomeini adalah hasil bantuan Amerika pada tahun 1979. Ketua turus tentera Amerika Pakatan Atlantik di Eropah telah berada di Iran sepanjang bulan Januari 1979 tanpa disedari oleh Syah Iran. Dia berperanan memujuk general-general tentera agar tunduk kepada kehendak rakyat.

Dalam masa yang sama dia meminta agar Syah Iran pergi bercuti pada 11 Januari 1979.

Kesempatan itu untuk memberi ruang kepada rakyat Iran terus menjatuhkan Syah.Akhirnya, Khomeini yang dalam buangan pulang melakukan revolusi.

Slogannya "Kemerdekaan, Kebebasan, Keadilan Dan Republik Islam".Selepas pungutan suara yang membawa undian rakyat sebanyak 98% untuk Khomeini, perlembagaan pun digubal. Khomeini menduduki makam wilayah fakih, iaitu naib kepada Imam Mahdi yang mempunyai kuasa mutlak ke atas perlembagaan. Dia berhak menafsir, mengubah dan menghapuskan undang-undang yang digubal. Kuasa mutlak ini telah menghapuskan slogan keadilan dan kemerdekaan yang dilaungkan. Dia berada di atas undang-undang dan perlembagaan.

Puak sunni adalah minoriti terbesar Iran. Mereka sekitar 25-> 30%. Semua agama seperti Yahudi, Kristian dan Majusi dilindungi oleh perlembagaan Iran. Malangnya tidak untuk Ahli Sunnah. Unit perisikan khas Khomeini yang tidak boleh dicabar oleh undang-undang telah bertindak sezalim-zalimnya terhadap minoriti sunni. Kata Dr Saif ALLAH Muhammad al-Di'yan: "Golongan yang taksub ini telah membunuh dan menawan para ulama dan pendakwah Ahli Sunnah serta isteri-isteri mereka. Mereka memenjara, mengazab dan mencemarkan maruah. Tiada seorang pun ulama sunni yang selamat.

Paling utama yang diazab dan diseksa sehingga mati oleh mereka ialah al-Syeikh Ahmad Mufti Zadah, pemimpin Ahli Sunnah di Iran. Sesiapa yang selamat ?jumlahnya amat sedikit- dipenjarakan di rumah masing-masing dan diharamkan menemui orang ramai. Mereka dilarang mengajar dan mentarbiah masyarakat. Tujuannya melaksanakan agenda mensyiahkan kaum sunni dan menghapuskan sunnah sama sekali di Iran.

Kawasan sunni diharamkan mendapat kemudahan yang diperolehi oleh oleh rakyat Iran lain. Adapun sekolah, masjid dan hospital mereka seakan di kurun pertengahan. Semuanya buruk, mundur dan usang. Sementera Tehran, sekalipun terdapat gereja, pusat kegiatan Kristian, kuil Yahudi, Majusi, Bahai, Hindu dan berbagai lagi puak sesat, namun Tehran menjadi satu-satunya ibu kota di dunia ini yang tidak terdapat padanya masjid untuk golongan sunni. Adapun jawatan-jawatan dalam kerajaan sama ada di peringkat atasan ataupun bawahan tiada seorang pun Ahli Sunnah mendudukinya". (Dr Saif ALLAH Muhammad al-Di'yan, Iran Bain al-Tasyaiyu' wa al-Libiraliyyah, himpunan karya dalam Mustaqbal al-'Alam al-Islami, Tahaddiyat fi 'alam mutaghaiyir 453-454, Majalah al-Bayan).

Sedangkan Ahli Sunnah telah diseksa di zaman Syah Iran kerana terlibat membantu dan menyokong gagasan Revolusi Khomeini. Inilah balasan yang mereka terima. Apa yang hendak dihairankan, Khomeini dalam bukunya Tahrir al-Wasilah menghalalkan harta seorang sunni untuk diambil dan dirampas dalam apa bentuk sekalipun. Sementara dalam buku yang sama beliau mengharamkan solat ke atas jenazah seorang sunni. Banyak lagi jika hendak diungkitkan. Bacalah buku-buku Khomeini sendiri seperti Tahrir al-Wasilah, Kasyf al-Asrar,Hukumah Islamiyyah dan sebagainya.

Ada orang kata kita kena sokong Iran, sebab ketika Rum menentang Parsi, orang Islam menyokong Rum. Al-Quran pun merakamkan hal ini dalam Surah al-Rum. Saya katakan: ya! Benar. Rum benar-benar menentang Parsi. Rum lebih baik daripada Parsi dari segi nilainya.

- Namun orang Islam akhirnya menumbangkan Rum, seperti mana mereka juga menjatuhkan Parsi. Mereka tidak pernah kata penyelewengan Kristian Rum itu benar Malangnya, adakah Iran akan benar-benar menentang Amerika?!!

Adakah Syiah kurang bahaya?!! 
Di Malaysia ada yang ambil kesempatan berkempen Syiah di saat ini. Ada yang mengangkat gambar Khomeini, Khomeinei dan Sajastani..."

2 comments:

  1. kenyataan2 seperti inilah yg membuatkan ramai yg percaya syiah dan sunni sedang berperang tapi memejamkan mata pada ape yg di lakukan oleh SAUDI yg secara terang melakukan kekejaman dan bersembunyi di sebalik topeng sunni...

    ReplyDelete
  2. bro...majoriti korban di syria adalah tentera syria...majoriti pelarian syria berlindung di kawasan yg di kuasai kerajaan syria....majoriti tentera syria adalah sunni....rusia,iran,dan kumpulan2 lain yg terlibat di jemput kerajaan syria menentang kumpulan yg di biayi,dilatih,mendapat senjata dan di bantu oleh US,UK,FRANCE,ISRAEL melalui proksi meraka iaitu SAUDI,QATAR,JORDAN dan TURKI...ianye bukan peperangan mahzab atau perang saudara...ape yg berlaku adalah cubaan yg gagal untuk menggulingkan ASSAD seperti yg berlaku di LIBYA,IRAQ,AFGANISTAN dan YUGOZSLAVIA...rakyat YAMAN sedang di sembelih oleh SAUDI dan negara2 yg dibeli oleh SAUDI...tapi ianye tidak di siarkan secara berluasa dan popular di tv atau internet sama seperti mangsa2 yg di bunuh oleh kumpulan bersenjata di syria termasuklah kanak2 palestin berumur 12 tahun yg disembelih oleh mereka....

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa