Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, December 28, 2016

Mengamuk sakan nampaknya minah ni. Takkan nak hancurkan semua?

Jika saya tekan butang kunci, ledakkan pasti hancurkan semua, kata Anina
28 Disember 2016 | DALIA ISMAIL
Anina Saadudin

"Kuncinya ada pada saya. Anda perlu tahu bahawa sekiranya saya tekan butang kunci ini, ledakannya akan menghancurkan semua," amaran Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia(PPBM) Anina Saadudin.

"Jangan sampai saya fikir anda di atas sana lebih teruk dari apa yang ada di sebelah sinun.

"Saya sudah cukup baik selama ini. Saya tidak melayan isu sampah, namun pada masa yang sama anda masih sumbatkan sampah ke mulut rakyat.

"Kuncinya ada pada saya. Anda perlu tahu bahawa sekiranya saya TEKAN butang kunci ini, ledakannya akan menghancurkan semua," ujar ibu tunggal kepada tiga orang cahayamata ini di laman facebooknya petang ini.

Anina minggu lalu terpalit dengan dakwaan skandal seks apabila 'screenshot' perbualan intim dalam aplikasi WhatsApp yang didakwa antara beliau dan seorang lelaki tidak dinamakan, tersebar dan dalam masa sama beliau digugurkan daripada jawatan Ketua Srikandi oleh Majlis Presiden.

Justeru dalam tulisannya itu beliau seakan menjelaskan jika benar beliau mahu mencari kebahagian, beliau akan memilih lelaki budiman, bukan sampah.

"Jika benar saya mahu kebahagiaan, saya akan pilih lelaki budiman, bukan sampah yang bertaburan apabila tidak dapat apa yang dihajati.

"Ingatlah kepada Allah kerana Allah itu Maha Pengampun dan Maha Penyayang. Manusia yang budiman tidak akan meroyan apabila bertepuk sebelah tangan.

"Siang malam melalak kerana dendam hajat tak kesampaian, itu bukan manusia yang baik.

"Saya sendiri yang tentukan siapa raja yang ingin saya pilih untuk bertakhta di hati saya. Saya ingin menjadi permaisuri di hati lelaki budiman, bukan perempuan kepada lelaki bersifat peribadi seperti binatang yang mengamuk umpama serigala gila yang gagal mendapat bunga di taman larangan," ujarnya.

Justeru katanya lagi beliau bersikap mendiamkan diri terhadap tomahan itu tidak bererti beliau kalah.

"Diam tidak bererti saya kalah. Kalah juga tidak bererti saya hilang semuanya. Begitu juga jika saya menang, tidak bererti saya dapat semuanya.

"Jika saya berdiri di hadapan Presiden kepada sebuah parti yang berkuasa tanpa gentar, saya juga akan berdiri di hadapan sesiapa sahaja yang kencing perjuangan saya.

"Jika anda tidak tahu erti keadilan, pembelaan dan sifat keperimanusiaan, anda tidak layak duduk di sebelah saya," ujarnya seperti dipetik.

Menurut Anina nota ditulisnya itu ketika sedang berada di Bagan Lalang bersama anak-anaknya.

"Seronoknya saya melihat mereka berlari dan ketawa sambil mengutip kulit siput untuk dibaling ke laut.

"Saya ingin hidup bahagia bersama insan-insan yang saya sayangi. Itu cukup bermakna buat saya. Kerana itu juga, saya tidak banyak bercerita tentang kehidupan peribadi kepada khalayak. Mereka nyawa saya.

"Saya tidak akan meletakkan mereka di tempat kedua kerana mereka sebab utama kenapa saya berjuang untuk masa depan Malaysia yang lebih baik.

"Bagi saya, kehidupan peribadi bersama insan-insan istimewa dalam hidup adalah territory yang akan saya lindungi dengan nyawa saya sebagai wanita dan ibu," ujarnya meluahkan rasa.

Anina dijangka akan mengadakan sidang media minggu hadapan untuk menjelaskan krisis yang melanda dirinya mengenai dakwaan skandal seks dan jawatan Ketua Srikandi.

2 comments:

  1. Harap puan istiqamah dlm perjuangan. Musuh kita bersama ialah MO1, Mrs MO1 dan pencacai2 yg buat segala kerja kotor mrk. Rakyat menderita dan negara dah nak musnah angkara kerja durjana mrk. Lawan tetap lawan

    ReplyDelete
  2. Kah Kah Kah..... Bukankah ni juga kerja kotor ke? Dasar perjuangan nasionalis dan Sekular serta LGBT yg di perjuangkan oleh PAN, umno dan PKR mmg ke longkang jua akhirnya!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa