Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Friday, December 23, 2016

Batul ke ni: Exco PAS dalang disebalik Resort haram Jamal?

Exco PAS Dalang Disebalik Resort Haram Jamal Baju Merah?
December 23, 2016 by Suara Kebenaran
Difahamkan, kerajaan negeri Selangor memang sudah lama menyedari resort yang dikendalikan ketua baju merah, Jamal Yunos, tidak mempunyai permit tapi masih terus beroperasi sejak 4 tahun yang lepas.

Tapi kerajaan negeri ketika itu, pimpinan Khalid Ibrahim, dikatakan sengaja membiarkan ia terus beroperasi secara haram atas sebab-sebab yang tidak diketahui.  Apabila pimpinan kerajaan negeri berubah pada tahun 2014, resort itu masih lagi beroperasi.

Difahamkan, salah seorang anggota Exco PAS, menjadi dalang disebalik keberanian Jamal mengoperasikan resort berkenaan tanpa permit.  Exco PAS yang berkenaan pernah melarang Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) dari mengambil tindakan ke atas resort tersebut.

Tapi, campur tangan Menteri Besar, Datuk Seri Azmin Ali setelah Jamal membuat protes separuh bogel di hadapan bangunan SUK semalam, melihatkan MDSB terus mengambil tindakan meruntuhkannya tanpa Exco PAS yang berkenaan sempat berbuat apa-apa.

Jamal cuba mengatakan tindakan merobohkan resort haramnya itu sebagai tidak adil tapi tinjauan pendapat dikalangan rakyat Selangor, menyaksikan mereka tidak membantah resort tersebut dari dirobohkan, malah, ramai yang berkata, itulah yang sepatutnya dibuat.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa