Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, December 22, 2016

Bila siBangang bertemu siTolol: Ratu Naga disimbah air longkang dan najis di rumah Jamal

Gara-gara bawa sebotol air ke rumah Jamal
MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI - 22 DISEMBER 2016
Gara-gara bawa sebotol air ke rumah Jamal Ratu Naga. Gambar yang dikongsikan oleh Jamal sendiri. - Foto ihsan Datuk Seri Jamal Md Yunos

SHAH ALAM - "Kedatangan dia 'Ratu Naga' Syarul Ema Rena Abu Samah, ke rumah saya dengan hanya membawa sebotol air, adalah satu penghinaan."

Demikian reaksi Pengerusi Gabungan NGO Melayu Malaysia, Datuk Seri Jamal Md Yunos berhubung insiden kekecohan yang berlaku di hadapan rumahnya di Ampang, pagi ini.

Terdahulu, satu kekecohan berlaku apabila kedatangan Syarul Ema Rena yang popular dengan jolokan Ratu Naga ke rumah Jamal dengan membawa sebotol air bertujuan untuk memandikannya.

Dakwa Jamal, jiran-jirannya yang melihat situasi itu kemudiannya bertindak 'memandikan' Ratu Naga dengan air longkang dan najis.

"Sudah lima hari air tiada di rumah saya, jadi apa yang mereka bawa dengan sebotol air hanya nak mengejek-ejek saya, saya tahu apa yang mereka lakukan ini kerana tindak balas tentang mesej saya berikan semalam.

"Saya minta dia balik tapi tak mahu balik sebab itulah dia dimandikan dengan air longkang dan air najis baru dia balik. Dia nak sangat merasa air longkang dan air kumbahan jadi dia kena hadaplah benda ini, kerana perbuatan beliau untuk mengejek membawa padah," katanya kepada Sinar Online hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN: Jamal bertuala, mahu tumpang mandi di pejabat MB]

Dalam pada itu, Jamal berkata, sepatutnya isu air ini tidak boleh dipolitikkan dan dipermainkan kerana ini perkara serius.

"Mereka sepatutnya berbincang dengan pemimpin mereka untuk menyelesaikan isu air ini, bukan hendak main politik," katanya lagi sambil menambah beliau bukan hendak membuat gimik politik berkenaan isu air ini.

"Ini masalah rakyat Selangor, sudah lima hari air di rumah saya tiada ini bukan main-main, kamu semua boleh datang sendiri ke rumah saya tengok," katanya.

Ini pula laporan dari malaysiakini
Ratu Naga bermandi cat, telur, tepung
Anne Muhammad      Hari ini, 1:46 tengahari      Hari ini, 2:33 tengahari
Niat seorang ahli PKR, Syarul Ema Rena Abu Samah untuk membantu pemimpin Gerakan Merah, Datuk Seri Jamal Yunos yang mengadu tidak mandi selama empat hari kerana gangguan bekalan air bertukar menjadi pengalaman negeri.

Syarul Ema atau lebih dikenali dengan nama Ratu Naga mendakwa dirinya diserang dengan dibaling enam papan telur, air cat dan juga tepung.

“Kira-kira jam 10.15pagi saya sampai di kawasan rumah Jamal. Bila tiba di sana, kereta saya ditahan kira-kira 30 orang dan diketuai oleh Jamal, mereka sekat jalan.


“Saya seorang turun dari kereta, dia kata dah lama nak jumpa saya. Bila saya saya cakap nak hantar air, dia kata kau memang bodoh…

“Tiba-tiba ada seorang pengikut Jamal baling air bercampur cat ke arah saya, kemudian orang tu lari, sebelum mula baling telur dan saya kemudian bergelut dengan (kira-kira) 30 pengikut Jamal.

"Ketika itu Jamal sudah lari,” katanya pada satu sidang media di sebuah restoran di Kuala Lumpur hari ini sambil menambah beliau akan membuat laporan polis kemudian nanti.

Semalam Jamal hanya bertuala dan hadir ke bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di Shah Alam untuk tumpang mandi di pejabat menteri besar Selangor.

Jamal yang juga ketua Umno Bahagian Sungai Besar turut membawa gayung, berus gigi dan sabun sebagai protes terhadap kerajaan negeri yang didakwanya gagal mengurus masalah air di negeri itu.

Mengulas lanjut, Ratu Naga berkata kehadirannya bersama NGO Sinar Ehsan yang sudah lama disertainya hanyalah ingin menghulurkan bantuan kepada Jamal.

“Semalam saya dah beritahu terang-terangan yang saya nak hantar bantuan air dekat Jamal. Jadi saya pergi ke rumah Jamal di Ampang tujuan nak hantar air.

“Kami simpati dengan Jamal kerana satu Ampang mandi kecuali dia seorang, kita hantar air dengan harapan dia boleh mandi,” katanya.

Ratu Naga berkata, selepas diserang oleh sekumpulan lelaki itu, beliau diselamatkan oleh suaminya, Ezad Zainal yang pada awalnya menunggu dari dalam kereta.

Ratu Naga turut melahirkan rasa kesalnya bagaimana 30 orang lelaki tergamak menyerangnya.

“Saya masih terkejut. Saya tak sangka saya seorang perempuan perlu 30 0rang lelaki untuk bertumbuk dengan saya semata-mata nak tolak bantuan.

“Saya seorang perempuan pun dia takut. Saya hantar air nak bagi Jamal mandi, selepas tu dia mandikan saya dengan air yang dia ada,” katanya dengan kesal.

Beliau menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap Jamal.

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa