Orang ramai dan para pengundi diminta menolak enam jenis politik yang diamalkan pembangkang iaitu politik biadab, politik bebas, politik fitnah, politik menghukum, politik perpecahan dan politik ganas, kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan. 

"Di Malaysia ini kita lihat politik telah bertukar menjadi politik biadab apabila peristiwa memijak gambar pemimpin, peristiwa menukar Jalur Gemilang.

"Kemudian ada politik bebas yang menyokong kegiatan LGBT (lesbian, gay, biseksual dan transgender) yang bertentangan dengan ajaran agama Islam; politik memfitnah yang menyaksikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor difitnah macam-macam," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Klang hari ini.

Ahmad berkata terdapat juga politik menghukum yang diamalkan pembangkang sehingga menyebabkan sembahyang dua imam dan kafir mengkafir sesama Islam selain politik pecah belah yang tidak mahu melihat perpaduan antara Melayu, Cina dan India malah perpaduan dalam kaum masing masing.

Satu lagi ialah politik ganas yang dilakukan oleh sekumpulan perusuh semasa perhimpunan Bersih 3.0, katanya lagi.

Beliau berkata keenam-enam jenis politik itu perlu ditentang habis-habisan oleh Barisan Nasional (BN), parti yang tidak mengamalkan keganasan dan bebas tetapi menurut peraturan serta tidak mengamalkan politik memfitnah.

Ahmad berkata insiden pengawal peribadi Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa mengacu pistol ke arah sekumpulan pemuda pro-BN di Kampung Baru Rim Jasin Melaka petang semalam merupakan satu daripada contoh politik ganas pembangkang.

"Perdana Menteri ada berbelas-belas bodyguard dan (sudah ada) enam Perdana Menteri... tidak pernah kita dengar bodyguard berbelas-belas mengacu pistol. Tiba-tiba dia ni jadi Ketua Pembangkang bodyguad mengacu pistol," katanya. -  Bernama

Tergerak nak tambah sikit lagi - baru edit

Samseng taik kucing, kena acah sikit mengacum satu Malaysia

Oleh: Tok Non

Kononnya samseng sangat, sampai masjid "Rumah Allah" pun sanggup diserang dan dibaling selipar, sembur cat sana sini, sekat bas orang sana sini...brutal bukan main, wahh habih takut orang kampung. Maklumlah samseng yang dilatih oleh APCO dan komunis China. Sanggup pertahankan Kah Mah (Rosmah) dan Najib hingga ke titisan nyawa terakhir. Tau-tau pengawal peribadi baru seluk poket pegang pangkal pistol lari tak cukup tanah, lepas tu mengacum sana sini menggigil pucat macam baru kena terkam harimau. Alahaiii macam pondan Siam.. kah kah kahhh.

Jangan marah Bang No nuu, Bang Non.. aihh Tok Non nak melawak malam-malam nii.