Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, September 6, 2012

Kepoh Dan Gabra Sungguh Mamak Gayut Ni!

Pakatan will contrive to rule forever, Dr M warns

 
A PR victory would mean BN will permanently be sidelined, said Dr Mahathir. — File pic

KUALA LUMPUR, Sept 6 ― Tun Dr Mahathir Mohamad warned Malaysians today that the country may never see a Barisan Nasional (BN) government again if Pakatan Rakyat (PR) is voted into Putrajaya, saying the federal opposition would do “everything possible” to stay in power forever.

The former prime minister, who was speaking to a crowd of government retirees in Lembah Pantai here, did not elaborate what he meant by his warning but urged voters to appreciate BN's “good governance” over the past 55 years.

The influential leader laid the credit for all of Malaysia’s success on BN’s doorstep, adding that it was “almost a miracle” that the country managed to soar economically and socially despite its diverse racial make-up.

“I know that some of us feel that, why not try something else. Then in five years, we can change again to BN.

“But no way... once they gain power, they will do everything possible, and we cannot change again to BN... by then, it will be too late,” Dr Mahathir said in his speech during a tea-time session with the Lembah Pantai Retirees Club here.
sumber

3 comments:

  1. UBN pun nampak Macam nak contrive to rule forever. Two-party system is the best for this country. Let PR come into power and let UBN be a strong opposition. Bila ada timbal balik macam ni yang untungna rakyat sebabpembangkang yang kuat boleh membantu mengurangkan salah guna kuasa. Pemimpin PR pun manusia biasa.Sekiranya mereka pegang kuasa terlalu lama pun ada kemungkinan untuk salahguna kuasa. Kita perlu kerajaan yang mentadbir dgn betul dan pembangkang yang kuat untuk memastikan demokrasi tidak dilacurkan oleh pemimpin yang tidak bertanggungjawab yang mencintai harta dan kemasyhuran lebih dari dia mencintai negara ini.

    ReplyDelete
  2. Apa pulak BN akan disideline kan. BN akan jadi pembangkang yg kuat la. Itu yg kita perlu di Malaysia - 2-party system. Bila satu memerintah yg satu lagi jadi pembangkang yang kuat untuk memastikan proses demokrasi tidak dilacurkan oleh pemimpin yg mencintai harta dan kemasyhuran lebih dari dia mencintai negara ini. Dalam keadaan sebegini, yang untungnya kita rakyat Malaysia. Sekiranya PR memerintah terlalu lama pun saya percaya salah guna kuasa boleh berlaku

    ReplyDelete
  3. Reverse psychology from the great mamak kutty ! Actually umno-apco is the one !

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa