Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Thursday, April 11, 2013

Kedai Peralatan Sihir Di Togo

Togoâ  Akodessewa adalah merupakan Pasar Jimat dan barang-barang pemuaan, tempat ini diakui sebagai pasar jimat yang terbesar di dunia, di tempat ini para pengamal Voodoo dapat menemukan sesuatu yang mereka perlukan untuk ritual mereka. 

Praktik voodoo banyak dimulai di Barat Afrika , sebelum dibawa ke Amerika oleh para pengamal Voodoo yang banyak ditemui di Togo, Ghana dan Nigeria.

Ramai orang percaya bahwa penyembuhan menggunakan bahagian-bahagian haiwan dan yang anihnya boleh memanggil roh dengan ritual aneh mereka,hal tersebut juga diyakini mampu menyelesaikan masalah mereka.  


Pasar jimat Akodessewa, terletak di Ibukota Togo, Lome. Peralatan perdukunan dijual bebas di tempat tersebut. Berbagai potongan anggota tubuh haiwan, seperti patung tulang dan berbagai macam jenis tumbuhan yang mereka gunakan untuk  menggantikan pengobatan konvensional.
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa