Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Tuesday, April 16, 2013

Kenapa Pencalonan Fathul Bari Dan Zul Alkataki Di Kecam?

Persepsi orang terhadap mereka berdua memang menjadi huduh!
Pencalonan Zul Noordin, Fathul Bari dikecam
K Pragalath April 16, 2013
Kecaman tersebut timbul ekoran pendirian mereka yang bersifat assabiyah dan perkauman 
PETALING JAYA: Sebuah badan hak asasi manusia, Pergerakan As Sajjad hari ini mengecam pencalonan dua ahli Umno, Zulkifli Noordin  dan Fathul Bari Mat Jahaya, pada Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) 5 Mei ini.
Zulkifli diumumkan sebagai calon di kerusi Parlimen Shah Alam manakala Fathul Bari, pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama  Muda Umno (Ilmu), diumumkan sebagai calon Dewan Undangan Negeri (DUN) Sanglang,  Perlis.
Pencalonan Zulkifli, yang juga adalah Naib Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) untuk P 108 Parlimen Shah Alam  gagal menjelmakan semangat dan pendekatan holistik dan terkehadapan Barisan Nasional dalam isu-isu perhubungan kaum atau etnik,”  kata kumpulan itu dalam satu kenyataan media.
Kritikan terhadap Zulkifli timbul ekoran kemunculan rakaman video Youtube yang menunjukkan Zulkifli menghina konsep ketuhanan  dalam agama Hindu.
Pergerakan As Sajjad juga kecewa dengan pencalonan Fathul Bari ekoran kenyataan Fathul yang bersifat anti-Syiah.
“Beliau telah melakukan pemomokan dan fitnah yang serius terhadap minoriti Syiah di negara ini.
“Kami berpendapat pencalonan Fathul Bari adalah bertentangan dengan semangat Deklarasi Islamabad 2007 yang menggariskan bahawa  tiada umat Islam dibenarkan membunuh atau membahayakan umat Islam lain, samada Syiah atau Sunni,” kata kumpulan tersebut.
As Sajjad turut mengkritik penyertaan anggota kumpulan Ikatan Muslim Malaysia (Isma) yang bertanding di lapan kerusi parlimen atas  tiket Barisan Jemaaah Islamiyah Semalaysia (Berjasa) kerana mereka bersifat perkauman.
Manifesto calon Berjasa menyatakan bahawa mereka bertanding untuk “menebus kembali hak dan kuasa politik Melayu-Islam di Parlimen  dan Dewan Undangan-Dewan Undangan Negeri-Negeri tertentu.”

Lihat juga:

2 comments:

  1. yang pasti perang gerila sesama bn / umno bermula

    http://relaxkedaikopi.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. seksyen 7 shah alamApril 16, 2013 at 10:52 PM

    err.. saya tak kecam. saya alu-alukan encik zul bertanding di shah alam :)

    selamat datang ke shah alam encik zul. kalau dapat undi kurang dari 1000 jgn kecik hati noooo.. teruskanlah berjuang dgn BN.

    saya tetap sokong PR!

    ReplyDelete

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa