Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Saturday, September 8, 2012

'Perangai pelik' Yang Merugikan Rakyat?

DPMM: 'Perangai pelik' merujuk pada pegawai Najib

Presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Datuk Syed Ali Alattas hari ini menjelaskan bahawa saranannya supaya perdana menteri "tidak buat perkara pelik-pelik'' merujuk kepada cadangan untuk projek MRT.

Jelasnya lagi, ia adalah berhubung peranan pegawai perdana menteri yang mengemukakan cadangan untuk projek berkenaan.

''Saya fikir beginilah. Pegawai ini pelik-pelik. Mungkin pegawai ini terlalu sibuk. Bila sibuk, cadangan pelik-pelik dia bagi perdana menteri.
"Jadi, perdana menteri yang akan mencadangkan cadangan itu," kata Syed Ali kepada pemberita di pejabat badan itu di Bukit Damansara petang ini. 

Pada Isnin lalu, Syed Ali menyuarakan kekecewaan terhadap projek MRT yang disifatkan meminggirkan usahawan bernaung dibawahnya dan dianugerah kepada kontraktor yang tidak layak. 

Sehubungan itu, Syed Ali menggesa perdana menteri agar tidak mengulangi perkara sama pada masa akan datang. 

Selain itu, Syed Ali berkata lagi, kenyataannya pada ketika itu hanyalah semata-mata hasil daripada forum meja bulat GLC DPMM - mk

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa