Pengumuman

Saya terpaksa update semula blog ini kerana saya dapati masih dikunjungi ramai walau pun dah hampir sebulan saya umumkan blog ini tidak akan diupdate .Saudara/saudari boleh juga ke - mountdweller88.blogspot.com (blog kedua)



Wednesday, July 24, 2013

Bertumbuk Di Gelanggang: Kelakuan Yang Cukup Cantik Ditunjukkan Di Arena Antarabangsa


Kejuaraan Terbuka Kanada dicemari adegan pergaduhan membabitkan dua pemain Thailand yang pernah bergandingan, Bodin Issara dan Maneepong Jongjit.

Kedua-dua pemain yang pernah beraksi di Sukan Olimpik 2012 tetapi dipisahkan pada awal tahun ini, bertemu sesama sendiri di perlawanan akhir. Jongjit bergandingan dengan Nipitphon Puangpuapech manakala Issara bersama Vilailak Pakkawat.

Jongjit-Puangpuapech menang set pertama 21-12 tapi perlawanan itu tidak sempat dihabiskan kerana pergaduhan itu.

Akhbar Vancouversun melaporkan, pengadil perlawanan memberi amaran kepada kedua-dua pemain kerana ‘berperang mulut’ sejak awal permainan lagi.

Keadaan semakin panas ketika rehat sebelum set kedua bersambung yang menyaksikan Issara dan Jongjit kembali berbalas kata-kata kesat.

Issara yang tidak tahan dengan ‘bahasa kasar’ Jongjit menge jar pemain itu hingga ke gelanggang bersebelahan. Jongjit yang rebah kemudian ditumbuk bertubi-tubi sebelum jurulatih dan pegawai perlawanan meleraikan mereka.


Ketika dileraikan, Jongjit sudah tidak berbaju kerana dikoyakkan Issara. Biarpun menyerang, Issara dilapor terpaksa menerima dua jahitan di telinga.

Penyertaan mereka dibatalkan dan Persekutuan Badminton Dunia (BWF) mengeluarkan kenyataan akan menyiasat kes itu. sumber- EPLFF (liga malaysia) - sumber

No comments:

Post a Comment

Cakaplah apa saja yang benar asalkan tidak menghina sesiapa